آبدانان قطب صنایع دستی در استان
16 اسفند 1401 - 11:23
بازدید 126
5
مدیرکل میراث فرهنگی استان در جلسه ستاد خدمات سفر آبدانان: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و عید باستانی عصر دیروز جلسه ستاد خدمات سفر در آبدانان و به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی استان و با حضور فرماندار، نماینده ولی فقیه و مدیران ادارات برگزار شد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: در این جلسه نماینده ولی فقیه در شهرستان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه بیان داشت تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان فرصتی است تا همانطور که طبیعت لباس نو بر تن می پوشاند ما نیز از نظر معنوی روح و روان خود را سیقل دهیم.

حجت الاسلام سوری اضافه کرد فصل بهار در روایات نوید بخش روز رستاخیز بوده و در این ایام همه چیز نو و باطراوت می شود.

سپس مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام از اجرای برنامه های فرهنگی، گردشگری و با نشاط در شهرستان آبدانان خبر داد و گفت برای اجرا و عملیاتی کردن برنامه های میراث فرهنگی در استان ۲۶ ستاد اجرایی و ۹ کمیته خدمات سفر را در استان سازماندهی می کنند.

فرزاد شریفی با اشاره به حوادث اخیر کشور و آبدانان اظهار داشت با اجرای خدمات بهتر و مطلوبتر به مردم می توان نشاط و شادی را به جامعه برگردانده شود.

وی به برنامه های نوروزی در آبدانان اشاره و تصریح کرد شهرستان آبدانان به لحاظ غنای فرهنگی و تاریخی در زمینه صنایع دستی می تواند قطب صنایع دستی در استان باشد و به همین خاطر نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در این شهرستان دایر خواهد شد.

شریفی ویژه برنامه نوروزگاه و اجرای شب فرهنگی در آبدانان را از دیگر برنامه های نوروزی در آبدانان برشمرد و خاطرنشان کرد ساماندهی بناهای تاریخی و گردشگری، مستقر کردن راهنما در محل بناهای تاریخی و ایجاد پایگاه اطلاع رسانی و توزیع بروشورهای گردشگری آثار شاخص شهرستان از مهمترین وظایف ستاد خدمات سفر در آبدانان می باشد

در ادامه فرماندار آبدانان بیان داشت شهرستان آبدانان به لحاظ مهمان پذیر بودن گردشگران در ایام نوروز جمعیت آن تقریبا دوبرابر می شود فلذا تلاش مسئولان و متولیان در ارائه خدمات را دو چندان خواهد کرد.

یداله حاتمی تاکید کرد در این ایام تامین کالاهای اساسی، نظارت بر بازار و نانوایی‌ها، تامین سوخت و هماهنگی دستگاههای خدمات رسان در اولویت بوده و شهرداری‌ها بایستی زیرساخت‌های لازم جهت رفاه و آسایش مسافران و گردشگران را فراهم آورند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.