داروهای تاریخ گذشته را هنگام خانه تکانی معدوم کنید
18 اسفند 1401 - 13:05
بازدید 59
2
رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهایی که تاریخ انقضاء آنها گذشته است از بسته‌بندی اصلی خارج کرده و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته و معدوم کنید.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر «وریا رحیمی» افزود: خانواده‌ها معمولا در هنگام خانه تکانی و نظافت منازل در ایام نوروز با کیسه های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه می شوند که در این خصوص توصیه می شود آنها را دور بریزند.

وی اظهار داشت: تاریخ انقضاء معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه های آلومینیومی بسته بندی قرص‌ها و کپسول‌ها، بر روی شیشه آمپول و ویال‌های تزریقی و در خصوص پمادها و کرم‌های موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.

رییس اداره تحقیق، توسعه و آموزش مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه شربت ها را در فاضلاب خالی کرده و شیشه های آن را دور بریزید، گفت: قطره های چشمی که از بازشدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نبوده و باید دور ریخته شوند و آمپول‌ها و سرنگ های تاریخ گذشته را نیز حتما در کیسه زباله بریزید و معدوم کنید.

دکتر رحیمی با بیان اینکه داروهایی که تاریخ انقضاء آنها فرا نرسیده است ولی استفاده‌ای در منزل ندارد می تواند به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر برای استفاده اهدا شود، گفت: توجه داشته باشید داروخانه های سطح شهر از پس گرفتن داروهایی که قبلا به صورت آزاد یا بیمه فروخته شده معذور می باشند.

هم اکنون ۲۷۰ داروخانه در سطح استان کرمانشاه فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۶ داروخانه شبانه روزی و مابقی بصورت روزانه فعال هستند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.