افزایش ۶۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به کردستان
05 فروردین 1402 - 12:38
بازدید 63
5
استاندار کردستان از افزایش ۶۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد و گفت: امنیت و آرامش نوروزی برای مهمانان و گردشگران در استان برقرار است.
منبع : ایسنا
پ
پ

اسماعیل زارعی کوشا، امروز در جلسه هماهنگی بین ارگان‌ها و استانداران استان‌های مختلف کشور که به صورت بر خط با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزارشد، اظهار کرد: از ابتدای روز ٢۵ اسفندماه تا پایان روز ٣ فروردین‌ماه سال‌جاری، میزبان ١۵ هزار ۵۴۹ گردشگر خارجی در استان بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گفتمان: استاندار کردستان همچنین از رشد ٩۵ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد، افزود: بنا به آمارهای رسمی این دبیرخانه در این بازه زمانی تعداد ١٠۶ هزار و ١٩٧ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اقامت داشته‌اند که در مقایسه با نوروز سال ١۴٠١ رشد ٩۵ درصد را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: در این مدت زمانی بیش از ۴۸۴هزار و ۲۱۱ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که این رقم نشان‌دهنده رشد ١١۵ درصدی مسافرین به نسبت مدت زمانی مشابه سال گذشته است.

زارعی کوشا با بیان اینکه تا روز گذشته شاهد ٧ درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته در کل محورهای استان بودیم، گفت: از تاریخ ٢۵ اسفندماه تا پایان روز ٣فروردین‌ماه ۳۰۰ هزار و ۷۴ تردد جاده‌ای (خودرو ) در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در کردستان برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران فراهم است و استقبال و بازدید خوب گردشگران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، نشان از امنیت پایدار در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان، تمام امکانات برای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی بکار گرفته شده است، افزود: اجرای جشنواره اقوام ایرانی، اجرای ٣٠ برنامه متنوع نوروزگاهی در سطح استان و  برپایی ١٠ نمایشگاه صنایع‌دستی از جمله برنامه‌هایی است که با همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در حال برگزاری است و تا پایان تعطیلات در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه دارد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.