استاندار همدان: نقشه شهر جدید «اکباتانا» آماده شد
06 فروردین 1402 - 15:40
بازدید 332
4
استاندار همدان گفت: نقشه شهر جدید «اکباتانا» آماده شده و راه دسترسی آن در حال اجرا است که با تکمیل این شهر جدید، همدان طی ۲۰ سال آینده مشکل مسکن نخواهد داشت.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان از کانال اطلاع رسانی استانداری همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» در نخستین جلسه طرح نهضت ملی مسکن افزود: شهر جدید اکباتانا در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار و ظرفیت ساخت ۳۴ هزار واحد مسکونی در حال پیگیری است و نقشه‌های اولیه آن آماده شده است.

وی تاکید کرد: آماده توافق با مالکان تمام زمین‌هایی که طبق طرح جامع شهری به همدان اضافه می‌شوند، هستیم.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: مساعدت‌های لازم با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکل مسکن مردم انجام می‌شود و با کمک همه دستگاه‌های اجرایی مربوط در سال جدید طرح نهضت ملی مسکن را به یک نقطه روشن می‌رسانیم.

استاندار همدان یادآوری کرد: هم اینک پروژه‌های ۶۹۰ واحدی با ۴۰ درصد، ۱۲۰ واحدی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، ۴۸۰ واحدی ستاد اجرایی با ۱۵ درصد و ۱۲۰ واحدی شهرک مدنی با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: همچنین پروژه ۶۰۰ واحدی در شهرک شهید بهشتی همدان که به تازگی شروع به فعالیت کرده و مشکل پروژه‌ ۲۳۲ واحدی نیز رفع شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تصویب طرح جامع، گره و بن‌بست توسعه شهری و مشکل مسکن همدان باز شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه یکی دیگر از خبرهای خوش ۶ سال اخیر، الحاق و اضافه شدن ۲ هزار هکتار به شهر همدان بود افزود: تصویب طرح جامع شهر همدان، اقدام بزرگ و بی‌سابقه‌ای طی چند سال اخیر در استان بود که با تلاش استاندار همدان انجام شد.

گفتنی است در این جلسه تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر وضعیت متقاضیان مسکنی که سالهای قبل در قالب اقدام ملی وجه واریز کرده‌اند، مورد تأکید قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.