رشد۲۷۴ درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان ایلام
21 فروردین 1402 - 10:37
بازدید 77
6
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام از رشد ۲۷۴درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به دگزارش گفتمان: « غلامرضا جنتی» با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان توزیع شده در حالی که این عدد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴ میلیارد تومان بوده است.

جنتی افزود: از این محل ۱۱۵میلیارد تومان به شهرداریها، ۴۵ میلیارد تومان به دهیاریها، ۱۶میلیارد تومان به امور عشایری، ۴ میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری، و پنج و نیم میلیارد تومان به ورزش و جوانان استان پرداخت شده و ۱۸ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ درصد ماده ۳۹ سهم وزارت کشور (سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری ها) بوده است.

وی تصریح کرد:  مالیات وصول شده استان تماماً به خزانه کشور واریز می شود و مطابق با قانون برنامه و بودجه صرف امور جاری، دفاعی و امنیتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی مثل ساخت سد، پارک، جاده و… می شود.

جنتی  گفت: به علاوه سازمان امور مالیاتی بر اساس برنامه های توسعه ای کشور و قوانین مالیاتی، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را جهت توسعه و امور عمرانی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.