استان ها
| 4 سال قبل

۲ شهر کردستان در وضعیت سفید ابتلا به کرونا قرار گرفت

مدیر روایط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آمار نرم‌افزار ماسک وضعیت شیوع کرونا در سنندج و دیواندره سفید و دیگر نقاط این استان زرد اعلام شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس، دکتر آرزو فلاحی روز جمعه در گفت و گوی خبری با اشاره به آخرین وضعیت استان از لحاظ بیماری کرونا با ابراز خرسندی از وضعیت موجود به شهروندان توصیه کرد اکنون که از لحاظ وضعیت بیماری کرونا شرایط برخی شهرستان‌های استان مناسب است با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری به حفظ این روند کمک کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس در همه شهرها و بدون توجه به رنگ بندی از نظر شدت بیماری بر مبنای رعایت پروتکل سخت گیرانه و با اولویت برگزاری کلاس به‌ صورت حضوری انجام خواهد شد.

فلاحی تاکید کرد: حضور با حداقل تعداد دانش آموز بر اساس استانداردهای پروتکل در هر کلاس،  امکان استفاده دانش آموزان از فضای مجازی سامانه شاد،  سیمای استانی و نیز عدم اجبار دانش‌آموزان جهت حضور در کلاس از مهمترین مفاد پروتکل مربوطه است.

 وی با بیان اینکه کلاس‌های حضوری دانش آموزان دو تا سه روز در هفته بسته به جمعیت کلاس و مدرسه و به صورت متوالی و پشت سر هم برگزار خواهد شد، افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا،  مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برای توجیه ستاد استانی، آموزش های لازم را دیده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسیده است.

ایرنا