اجتماعی
| 4 سال قبل

بازار لوازم‌التحریر در رکود به سر می‌برد/ بسیاری از واحدها در آستانه ورشکستگی

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه با محروم کردن صنف لوازم التحریر از فروش کتاب درسی این صنف در رکود فرو رفته است گفت: ۷۰ درصد کسادی بازار به دلیل تفکیک توزیع کتاب درسی از واحدهای صنفی است که با این وضعیت احتمالاً بسیاری از واحدهای صنفی ورشکسته و بسیاری نیز شغل خود را تغییر خواهند داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:عباس ستاره در همدان با بیان اینکه توزیع کتاب درسی توسط فروشگاه‌های لوازم‌التحریر انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث شده بازار بسیار خلوت شود اظهار کرد: امسال برای نخستین بار است که فروشگاه‌های لوازم‌التحریر نسبت به توزیع کتاب درسی اقدام نمی‌کنند و همین مسأله به کسادی بازار دامن زده است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا ۳۰ درصد علل کسادی بازار را شامل می‌شود افزود: ۷۰ درصد کسادی بازار به دلیل تفکیک توزیع کتاب درسی از واحدهای صنفی است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان تصریح کرد: دولت پایه و ستون صنف لوازم التحریر را از آن گرفته است و احتمالاً بسیاری از واحدهای صنفی ورشکسته و بسیاری نیز شغل خود را تغییر خواهند داد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا امسال نسبت به توزیع دفترچه‌های دولتی اقدام نشده است گفت: دانش‌آموزان از دفاتر دولتی استقبال نمی‌کنند، کاغذهای این دفاتر معمولی است و شکیل نیست به همین دلیل در حال منسوخ شدن است.

ستاره با بیان اینکه دولت می‌تواند به صنف لوازم‌التحریر کمک کند، اما نمی‌خواهد گامی در این راستا بردارد و به نام کتاب درسی هزینه‌هایی برای کمک به مدرسه دریافت می‌کند افزود: گرفتن توزیع و فروش کتاب درسی از واحدهای صنفی زیر پا نهادن اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش به فروشگاه تبدیل شده است خاطرنشان کرد: سخنان خود را به وزارت کشور و دادگستری رساندیم و امیدواریم حداقل در سال آینده با این مشکل مواجه نشویم.

فارس