جوانب مختلف بازگشایی مدارس بررسی شود
15 شهریور 1399 - 19:05
بازدید 135
7

استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: جوانب بازگشایی مدارس باید به‌صورت کارشناسی و علمی بررسی و نتیجه آن اعلام شود. به گزارش گفتمان زاگرس:اقبال عباسی شامگاه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: البته توجه به نظر وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان مجموعه‌ای […]

پ
پ

استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: جوانب بازگشایی مدارس باید به‌صورت کارشناسی و علمی بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:اقبال عباسی شامگاه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: البته توجه به نظر وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان مجموعه‌ای متخصص در نظام آموزشی کشوری، لازم است.
وی شیوع ویروس کرونا را مسئله‌ای جهانی دانست و افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش با ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور به‌موقع و به‌درستی برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود.
عباسی به فراهم بودن شرایط برای ارایه آموزش‌ها به‌صورت مجازی اشاره و تصریح کرد: البته آموزش‌های فضای مجازی و استفاده از گوشی‌های تلفن‌همراه و تبلت مشکلاتی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.
وی یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند برای بهتر شدن فضای آموزش فیزیکی و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی مدارس در زمان شیوع ویروس کرونا به آموزش و پرورش استان کمک و راهکارهای ارتقای این امر را ارایه کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره سیاست ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس اظهار داشت: اگر دانش‌آموزی نتواند در این دوران به مدرسه بیاید، روش‌های دیگری برای آموزش و پرورش و نظارت بر این بخش وجود دارد.
وی گفت: امروز در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ سنگر علم و دانش در مدارس مانند سنگر پزشکان و پرستاران در حوزه سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است.
عباسی تاکید کرد: رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری در شرایط کنونی باید بین مردم امیدآفرینی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: راه‌اندازی و آغاز به ‌کار مرکز ساماندهی امور متکدیان چهارمحال و بختیاری از سوی شهرداری شهرکرد یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی به‌شمار می‌رود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند برای ادامه فعالیت و تقویت این مرکز به شهرداری شهرکرد کمک کنند.
وی یادآور شد: مردم و شهروندان نباید به متکدیان کمک و یا پول پرداخت کنند.
عباسی اظهار داشت: شهرداری شهرکرد باید فضاسازی محیطی، تبلیغات برای همکاری نکردن شهروندان با متکدیان، برخورد با آن‌ها و جمع‌آوری و نگهداری در مرکز ساماندهی امور متکدیان و یا تحویل آنان به خانواده و یا سایر مراکز مرتبط را در دستور کار خود قرار دهد.
شهردار شهرکرد نیز گفت: مرکز ساماندهی امور متکدیان، کودکان کار و خیابانی، فرار از منزل، معتادان متجاهر و سالمندان بدون منزل چهارمحال و بختیاری از سوی این شهرداری و با همکاری فرمانداری، بهزیستی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مرکز استان راه‌اندازی شده است.
بهادر عبدالغنی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز این مرکز به شهرداری شهرکرد کمک کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.