بازگشایی بازارچه سیف باعث مهاجرت معکوس می شود
06 آبان 1402 - 12:01
بازدید 59
3
فرماندار سقز:

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت‌: بازگشایی مجدد بازارچه سیف سقز می تواند منجر به ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستاییان به روستاهای محدوده این بازارچه شود. به جعفر توان با اشاره به اینکه بازگشایی بازارچه سیف سقز یکی از مطالبات مردم این شهرستان است، اظهار کرد: آغاز بکار مجدد این بازارچه یکی از مصوبات دور […]

منبع : ایرنا
پ
پ

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت‌: بازگشایی مجدد بازارچه سیف سقز می تواند منجر به ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستاییان به روستاهای محدوده این بازارچه شود.

به جعفر توان با اشاره به اینکه بازگشایی بازارچه سیف سقز یکی از مطالبات مردم این شهرستان است، اظهار کرد: آغاز بکار مجدد این بازارچه یکی از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان در تیرماه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین مسئول کشوری و استانی از این بازارچه بازدید کردند، اضافه کرد: ۳۱ روستای این شهرستان در محدوده مرز قرار دارند و با بازگشایی مجدد این بازارچه بیش از هشت هزار نفر از ساکنان روستاهای شعاع ۲۰ کیلومتر مرز می توانند از مواهب آن بهره مند شوند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه مرزها، ظرفیتی مهم برای اشتغال، رونق اقتصادی و صادرات و واردات کالا است، گفت: بازگشایی این بازارچه افزون بر رونق اقتصادی این شهرستان بی شک می تواند موجب مهاجرت معکوس روستاییان به روستاها شود.

توان یادآور شد: افزون بر یک دهه است که ای بازارچه تعطیل شده است و اکنون دولتمردان دولت سیزدهم با عزم راسخ خود به دنبال بازگشایی آن هستند و این مهم در سفر دوم رئیس جمهور محقق می شود.

۲۲ شهریور سال جاری مراسم بازگشایی مجدد بازارچه هنگه‌ژال بانه با حضور استاندار کردستان برگزار شد و این بازارچه از اول آبان بعد از گذشت ۶ سال دوباره آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید:
بازگشایی بازارچه‌های مرزی مانع مهاجرت مرزنشینان است
فرماندار ویژه سقز: بازگشایی مرز سیف ضروری است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.