کادر سازی وانتصابات لابیگرانه ،آفت آموزش وپرورش شهرستان ایلام!
17 شهریور 1399 - 19:20
بازدید 341
10

وزیر محترم آ.پ با زل زدن به چشمان بیش از یک میلیون معلم در همه ی سطوح ، اجازه و اختیار از آنان را سلب کرده و نگاهی دون به آنها روا داشت .” تو خود بخوان از این مجمل این حدیث مفصل !” به گزلرش گفتمان زاگرس:در آستانه ی بازگشایی مدارس در سال نو […]

پ
پ


وزیر محترم آ.پ با زل زدن به چشمان بیش از یک میلیون معلم در همه ی سطوح ، اجازه و اختیار از آنان را سلب کرده و نگاهی دون به آنها روا داشت .” تو خود بخوان از این مجمل این حدیث مفصل !”

به گزلرش گفتمان زاگرس:در آستانه ی بازگشایی مدارس در سال نو تحصیلی و در بحبوحه ی چالش بزرگ همه گیری کرونا ، اضطراب شدیدی دامن سبز درس و مدرسه را فرا گرفته است . مصاحبه های گاه و بیگاه وزیر محترم آموزش و پرورش با نگاه بالا به پائین (عمودی) به مقوله ی تدریس معلمان و تحصیل فراگیران و مخاطب قرار دادن آنها با ادبیات بایدها ، بوضوح حکایت از مدیریت فرادست – فرودستی نسبت به آنها داشته و مقام شامخ معلمان به زیردستانی بی اختیار متصور ساخته است . مقامی که در ادبیات دینی و گذشته ی تاریخی این مرزو بوم همطراز با مشاهیر دینی و بزرگان طراز اول بوده است . وزیر محترم آ.پ با زل زدن به چشمان بیش از یک میلیون معلم در همه ی سطوح ، اجازه و اختیار از آنان را سلب کرده و نگاهی دون به آنها روا داشت .” تو خود بخوان از این مجمل این حدیث مفصل !” -یکی از آفات بروکراسی عریض و طویل آ.پ کادر سازی و انتصابات از بالا به پایین و عمدتا لابی گرانه است . در این مقوله یک میلیون نفر حق اظهار نظر ندارند .  روزگاری نه چندان دور مدیران با رای معلمان انتخاب می شدند . اما امروزه در دولت تدبیر و امید ، مدیران مدارس به شیوه های غیر دمکراتیک و خلاف شایسته سالاری مورد تاکید در بخشنامه ی وزارتی انتصاب و انتخاب آنها و حتی بدون بینش و دانش علمی و فاکتورهای اولیه ، انتصاب  می شوند و نه انتخاب  . نقش کانال های سیاسی ، ایلی و طایفه ای ، محفلی و رفاقتی بسیار پر رنگ تر از معیارهای علمی -آموزشی و مدیریتی شده است .  البته برای خالی نبودن عریضه ، هر ساله یک فراخوان پذیرش و آزمون در این خصوص برگزار شده ولی با پیگیری کوتاه و نگاه تیزبیناته به فهرست انتصابات مدیران سطح شهر ایلام ، براحتی متوجه فرمالیته بودن آن خصوصا در یکی دو  سال جاری می شویم .   ماحصل این انتصابات غیر دمکراتیک و فاقد معیارهای علمی- آموزشی و پرورشی ، همان مدیرانی هستند که به سیاق آمدن خویش ، به چینش معلمان در دور و بر  خود پرداخته و از آن دسته معلمان آزاد ، نا وابسته که منتقد روشهای غیر اصولی مدیریتی آنهاست دوری می کنند و این یعنی تناقض های آسیب زای تربیتی – علمی و  دور شدن از اهداف اساسی کار تیمی.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.