مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به نظارت مستمر بر دفاتر پیشخوان اظهارکرد:در برخورد جدی با دفاتر پیشخوان متخلف مصمم هستیم و ممکن است با لغو پروانه دفترمتخلف همراه باشد.
یه گزارش گفتمان زاگرس:عباس بیرامی در جلسه رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان با اشاره به اینکه کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت به صورت مستمربررسی می شود گفت: دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان موظفند تمام شرایط و ضوابط مندرج در اصول حاکم بر صدور پروانه را رعایت کنند و در صورت تخلف جریمه متناسب با تخلف،پلمپ دفتر و حتی لغو پروانه در انتظار متخلفات است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کارگروه دفاتر پیشخوان استان ضمن تاکید بر نظارت دقیق کمیته استانی بر تعهدات دارندگان پروانه افزود: با توجه به شرایط ابلاغی در خصوص صدور پروانه دفاتر پیشخوان، موضوع نظارت بر دفاتر اهمیت بسیار بالایی داشته و به همین منظور می بایست جلسات کمیته استانی نظارت بصورت منظم برگزار شود تا علاوه بر رسیدگی دقیق به تخلفات دفاتر، بازدارندگی لازم به منظور جلوگیری از بروز تخلفات در دفاتر پیشخوان ایجاد گردد.
بیرامی نظارت بیشتر بر عملکرد دفاتر پیشخوان دولت در استان را خواستار شد و افزود: دفاتر پیشخوان دولت دفاتر کمک کننده به دستگاههای اجرایی در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم محسوب می شوند که قطعا رضایت مردم هم استانی را فراهم می کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ادامه داد: وجود برخی نواقص و نارسایی ها بر مشکلات این دفاتر دامن زده و برخی خدمات ارائه شده نیز در نوع خود زمینه ساز برخی تخلفات شده اند که باید همه اینها مورد توجه ناظران بر کار این دفاتر باشد.
براساس این گزارش،ثبت نام سیم کارت با عدم دریافت مدارک احراز هویت، همکاری عدم حضور دارنده پروانه در دفتر، عدم نصب تعرفه های ادارات خدمت دهنده و تمدید اعتبار پروانه از مهمترین تخلفات دفاتر پیشخوان است، همچنین شهروندان در صورت داشتن شکایت از سرویس های ارائه شده در دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سایتwww: 195.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند.
ثبت دیدگاه