اجتماعی
| 4 سال قبل

خدمات‌دهی حوزه درمان تامین اجتماعی به ۴۴ میلیون ایرانی/پرداخت مطالبات طرف‌های قرارداد تامین اجتماعی

مدیر درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: ۴۴ میلیون ایرانی به طور مستقیم از خدمات حوزه درمان تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گفتمان زاگرس:شهرام غفاری در مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سلامتی تنها دارایی هر فردی است، گفت: ۴ سال قبل که به این استان آمدم کمبودها و مشکلات زیاد بود اما اوضاع استان نسبت به ۴ سال پیش تفاوت کرده است که از دکتر اکبری مدیر سابق درمان استان قدردانی و تشکر می‌کنم.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور در ادامه به وضعیت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان تامین اجتماعی کشور بوده که ۴۰ هزار  میلیارد تومان‌ مربوط به حوزه درمان است.

وی با اشاره به اینکه حوزه درمان به طور مستقیم با ۴۴ میلیون نفر در سطح کشور ارتباط دارد، عنوان کرد: ۳۵ میلیارد تومان به طور مستقیم و ۱۷ هزار میلیارد تومان هم به درمان غیرمستقیم اعتبار اختصاص یافته است.

این مسوول با بیان اینکه تامین اجتماعی حوزه ارزشمند و مهمی است، افزود: اگر یک روز خدمات این حوزه عقب بیفتد آن روز باید احساس خطر کرد.

غفاری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم تنگناها و مشکلات کشور توانسته حقوق، مستمری و مطالبات طرف‌های قرار داد خود را به بهترین شکل و شیوه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جایگاه وزینی دارد، افزود:  در تعامل با همه سازمان‌ها، دانشگاه و بخش خصوصی هستیم و اگر هزار میلیارد بدهی داریم صد برابر این طلب داریم و بدهی‌ها به دلیل سوء مدیریت نیست بلکه به دلیل شرایط اقتصادی کشور است.

غفاری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد را دوست دارم و از صفا و صمیمیت مردم این خطه لذت می‌برم، افزود: البته به این دلیل که در توزیع منابع عدالت رعایت نمی‌شود ناراحتم.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد:  میانگین سرانه هزینه شده در حوزه درمان این استان به سرانه کشوری بسیار نزدیک است.

وی بیان کرد: بودجه اداره‌کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰ میلیارد تومان  است که ۶۰ درصد  در حوزه درمان مستقیم و ۴۰ درصد درمان غیرمستقیم هزینه می‌شود.

در پایان این مراسم اصغر بهور به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی منصوب و از ۴ سال خدمات پیام اکبری قدردانی شد.

فارس