اجتماعی
| 4 سال قبل

بیش از یک هزار شغل در حوزه ICT کردستان ایجاد شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید (۱۳۹۲) تا امسال یک هزار و ۴۳ شغل در حوزه ICT این استان برای متقاضیان واجد شرایط ایجاد شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:فردین سعیدی اظهار داشت: شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی و رایانه‌ای که از سال ۹۲ فعالیت خود را در استان شروع کردند شامل ۲۲ شرکت و ۱۹ فروشگاه تازه تاسیس بوده که برای ۷۹ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر، مناطق روستایی و عشایری و وام وجوه اداره شده برای ۹۸ نفر شغل فراهم شد که ۶۲ مورد آن مربوط به مشاغل خانگی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به فعالیت سه استارتاپ شتاب‌دهنده و پنج مرکز رشد در استان اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۲۴۰ نفر در قالب استارتاپ‌های فعال شامل شتاب‌دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی، مراکز رشد، اگریگیتورها و انجمن‌های تخصصی صاحب شغل شدند.

سعیدی با بیان اینکه ۱۰۱ تیم توسعه دهنده فعال در کردستان وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا سال جاری در قالب تیم‌های توسعه دهنده کافه بازار برای ۳۸۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اشتغال ایجاد شده در حوزه شرکت‌های FCP و پروژه‌های طرح تکاپو را در همین مدت ۲۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شغل در شرکت‌های شاتل، های‌وب، پارسیان، آسیاتک، حلماگستر، صبانت و ۱۰ نهاد مورد حمایت طرح تکاپو فراهم شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تاکید کرد: از سال ۹۲ تاکنون پنج نفر نیز در سازمان فناوری اطلاعات ایران (مراکز آپا و مراکز داده) صاحب شغل شده و در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

ایرنا