رییس قوه قضاییه: عدالت در توزیع آب در مناطق مختلف ضروری است
20 شهریور 1399 - 11:21
بازدید 293
5

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت در توزیع آب در مناطق مختلف ضروری است، و توزیع منابع آبی باید عادلانه باشد، گفت:مساله مدیریت آب در کشور مهم و ضروری است و برای تخصیص آب باید میزان آب مورد نیاز شرب،کشاورزی، صنعت و بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد. به گزارش گفتمان زاگرس:حجت‌الاسلام سید ابراهیم […]

پ
پ

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت در توزیع آب در مناطق مختلف ضروری است، و توزیع منابع آبی باید عادلانه باشد، گفت:مساله مدیریت آب در کشور مهم و ضروری است و برای تخصیص آب باید میزان آب مورد نیاز شرب،کشاورزی، صنعت و بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع کشاورزان و دامداران استان با بیان اینکه مساله مدیریت مصرف آب مهم و ضروری است،افزود:این مدیریت باید از سوی مسئولان و مدیران و همه مردم مورد توجه قرار گیرد.
وی بر عدالت در توزیع آب تاکید کرد، گفت: اصل اجرای عدالت در توزیع آب  نباید منطقه‌ای و استانی باشد.
رییس دستگاه قضا، با تاکید بر اینکه انتقال آب بحث بین چندین استان در خصوص آب است و گفت: باید میزان نیاز به آب،میزان مصرف و میزان موجودی آب در استانها ارزیابی و بررسی شود تا آب اضافی مورد نیاز استان به استانهای دیگر انتقال داده شود.
رئیسی گفت:در توزیع و انتقال آب، در نظر گرفتن اولویت‌ها به خصوص آب شرب مد نظر است.
وی با بیان اینکه نباید در انتقال آب نگاه منطقه‌ای و استانی باشد،گفت:نگاه انتقال آب باید نگاه ملی باشد.
رئیسی بر بحث مدیریت مصرف آب، صرفه‌جویی در مصرف آب و میزان نیاز آب تاکید کرد و گفت: شورای عالی آب با یک نگاه متخصصانه، منطقی و حاکمیتی به این قضیه توجه کند.
وی، به کاهش میزان منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: باید گزارش جامعی از مشکلات مردم و همچنین منابع آبی تهیه و با یک نگاه ملی و منافع ملی به این امر رسیدگی شود و بخشی‌نگری و نگاه منطقه‌ای حذف شود.
رییس قوه قضاییه بر جمع‌بندی جامع از سوی مسئولان استان و مسوولان  قضایی از سوی کارشناسان تاکید کرد و گفت:گزارش جمع‌بندی شده باید به صورت کارشناسی بازبینی شود و بدون توجه به حساسیت منطقه‌ای و با نگاه ملی باشد.
رییسی با تاکید بر اینکه  مسایل و دغدغه و پیشنهادات کارشنایی را شنیده است، گفت: مباحث به دولت‌ منتقل می‌شود و در شورای عالی آب به مرجع قانونی ارائه خواهد شد، تا مباحث آب  پیگیری و نتیجه اطلاع‌رسانی شود.

وی در خصوص واگذاری کشتارگاه جونقان در چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری کشتارگاه جونقان توسط دستگاه قضایی ابطال شده است و مالکیت این کشتارگاه به دولت باز می‌گردد.

رئیسی افزود: ما موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها را مورد به مورد دنبال می‌کنیم، واگذاری کشتارگاه جونقان نیز در زمره آن دسته از مصیبت‌های خصوصی‌سازی بود که در برخی مناطق اتفاق می‌افتد و ما شاهدیم بدون بررسی اهلیت و استطاعت مالی دریافت کننده، بنگاه یا کارخانه‌ای به او واگذار می‌شود. با توجه به ساختار جدید خصوصی‌سازی، امیدواریم مشکلات ناشی از واگذاری‌ها کاهش یابد. رییس قوه قضاییه در رأس یک هیات عالی قضایی در سفری یک روزه، صبح روز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد استان چهارمحال وبختیاری شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.