اجتماعی
| 2 هفته قبل

آقای استاندار؛ شهرستان دهلران به دستور وزیر نفت ظرفیت ایجاد هنرستان نفت و گاز را دارد

گفتمان؛ مجتبی کاور: فروردین ماه سال جاری بوده که استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال استان ایلام ازمصوب شدن۲ هنرستان در جوار مناطق فعال حوزه نفت و گاز استان در شهرستان‌های چوار و مهران خبر داد که خبر بسیار امید بخشی بود  اما انتظار می رفت با توجه به ظرفیت منابع زیر زمینی دهلران ، که بیشترین نفت گاز غرب کشور و استان در حوزه سرزمینی آن وجود دارد ، نام این شهرستان هم برده می شد.

آقای استاندار ! اگر در استان مصوبه ایجاد هنرستان در جوار مناطق فعال حوزه نفت و گاز استان در نشست شورای اشتغال تصویب می شد ،در آبان ماه ۱۳۹۹با پیگیری و مکاتبه علیزاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی و با موافقت زنگنه وزیرنفت پیشین در باب ایجاد هنرستان آموزش های تخصصی مرتبط به صنایع نفت و گاز در شهرستان دهلران و تامین مالی که دستورات لازم داده شده میشد ،تا به امروز این مهم در استان محقق شده بود  !

البته  این سوال هم مطرح است با وجود دغدغه های توسعه ای شخص آقای استاندار، چرا تاکنون معاون اقتصادی برای تحقق این مهم پیگیری لازم را نداشته است موضوعی بسیار مهمی است که رافع بخشی از چالش های بیکاری در استان خواهد شد.

بدون شک مکاتبه علیزاده در باب ایجاد هنرستان آموزش تخصصی نفت و گاز در شهرستان دهلران ،تسلط وتوانمندی و از همه مهتمر اشرافیت وی به استان ایلام وگام برداشتن برای تربیت نیروی تخصصی در منطقه را نشان می دهد موضوعی که متاسفانه از دید مدیران اقتصادی پنهان مانده است .

امیدوارم استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولت و براساس پیگیری نماینده حوزه جنوب ودستور وزیر وقت نفت در باب ایجاد هنرستان تخصصی نفت در شهرستان دهلران با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه این شهرستان در این حوزه زمینه ایجاد هنرستان را در دستور کار خود قرار داده و معاون اقتصادی را مامور تحقق این مهم نمایند

ای کاش معاون اقتصادی استاندار که چندین سال بر این صندلی تکیه زده به ظرفیت های بالقوه شهرستان دهلران در حوزه های مختلف بخصوص نفت گاز توجه جدی می کرد چرا که جناب نماینده تنها بعد از دو ماه حضور در مجلس توانست مجوز ایجاد هنرستان را از وزیر نفت بگیرد !

که اگر چنین میشد و یک همپوشانی در این خصوص شکل می گرفت ،امروز دیگر جایی برای غصه فرصت های از دست رفته باقی نمی ماند!