استان ها
| 2 هفته قبل

ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان

به گزارش گفتمان: طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین امسال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز آغاز شد.

مردم کردستان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه می‌دانند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان عنوان کرد: در رویکرد جدید طرح نور، وظیفه نظارت بر ادارات و مراکز آموزشی استان در خصوص وضعیت حجاب و عفاف به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است.

وی افزود: طلایه‌داران ستاد امر به معروف روزانه به صورت نامحسوس وضعیت حجاب و عفاف را در مراکز آموزشی رصد و پایش کرده و در قالب چک لیست‌های مشخص نتایج آن را به سمع و نظر دستگاه‌های مرتبط می‌رسانند.

حسینی بیان کرد: این ارزیابی‌ها در مدارس خاصتاً حین خروج دانش‌آموزان از مدرسه انجام می شود و قرار است عواقب بی‌حجابی دانش‌آموزان در خارج از مدرسه متوجه والدین آنان نیز شود.

وی در ادامه با تشکر از حضور فعال و جهادی طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در اجرای طرح نور، اظهار داشت: به گفته خود کارکنان نیروی انتظامی دخیل در این طرح، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان از نهادهای فعال و پای کار طرح نور بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خاطرنشان کرد: فلسفه حجاب در اسلام علاوه بر امنیت جامعه به امنیت خانواده نیز کمک می‌کند و از دستورات دین مبین اسلام رعایت این واجب شرعی است.

حسینی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب «نور»، طرحی برای تکریم زنان جامعه و خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن برای رسیدن به اهداف خود است.

بیشتر بخوانید:
نگران ارزشها یا کسری بودجه ؟!/همچون مجوز طرح ترافیک مجوز تردد بی حجابی صادر کنید !
عباس عبدی: لایحه جدید عفاف و حجاب، بلاتکلیف است/ فلسفه اجتماعی حقوق در آن رعایت نشده