استان ها
| 2 هفته قبل

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر همدان

به گزارش گفتمان: جعفر کاویانی دلشاد افزود: جمعیت عشایری استان همدان هشت دهم درصد جمعیت استان همدان است اما این قشر ۲۰ درصد گوشت استان را تامین می کنند.

وی با اشاره به تولید پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان در طی سال، تاکید کرد: گوشت خریداری شده از عشایر به شکل قراردادی در نیمه دوم سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیر امور عشایر استان همدان با بیان اینکه ورود عشایر از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است،افزود: بعضی سامانه ها مثل حیدره و امامزاده کوه هنوز پوشیده از برف است و در حال آماده سازی برای حضور عشایر در این مناطق هستیم.

وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال این قشر، ۶۰ کیلومتر ایل راه ویژه عشایر در استان تیغه زنی و مرمت خواهد شد.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه ماهانه ۱۴۰ تن آرد در اختیار عشایر قرار می گیرد، یاداور شد: همانند سال گذشته ۳۰ هزار مترمکعب آب بین عشایر با پنج کامیون توزیع خواهد شد.

وی تعداد خانوارهای عشایر استان همدان را یک هزار و ۲۰۰ خانوار خواند که تاکنون ۷۰۰ خانوار عشایر کوچ وارد استان شده اند.

مدیر امور عشایر استان همدان تعداد سامانه های عرفی را ۷۲ سامانه خواند و تاکید کرد: برخی از عشایر فاقد پروانه چرا هستند که ضرورت دارد در مجتمع های دامپروری اسکان عشایر ساماندهی شوند.

وی افزود: روز جمعه گذشته چند خانوار عشایر استان در هنگام کوچ به دلیل بارش باران در محل اسکان موقت خود در منطقه کرزان شهرستان تویسرکان دچار مشکل شدند که کمک رسانی به این عشایر انجام و سوخت و وسایل اولیه و خوراک برای آنها ارسال شد.