استان ها
| 4 سال قبل

مردم حضور در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مشکلی در برگزاری و نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نیست، از شهروندان خواست که حضور در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند تا نیاز به تمدید زمان رای‌گیری نباشد.

به گزارش گفتمان زاگرس:«حسین خوش اقبال» جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام مقدمات مورد نیاز برای برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه فراهم شده و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در شعب اخذ رای اظهار داشت: پروتکل های موردنظر ستاد کرونا در فرآیند رای گیری به صورت کامل و با نظارت فرمانداران رعایت می شود و جایی برای نگهداری نگرانی شهروندان در این زمینه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین عنوان کرد: تعرفه های لازم و کافی برای اخذ رای در ۶۰۰ شعبه حوزه انتخابیه کرمانشاه و ۱۸۳ شعبه در حوزه اسلام آبادغرب و دالاهو تهیه و توزیع شده و از این نظر کمبودی وجود نخواهد داشت.

خوش اقبال درباره واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات گفت: تمام افراد متولد ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به بعد که در دور نخست انتخابات در این ۲ حوزه انتخابیه (کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو) رای داده و یا اصلاً رای نداده باشند، می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

با آرای ۶۶۱ هزار نفر از مردم استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، دوم اسفند ۱۳۹۸ تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی نمایندگی استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد اما رقابت در ۲ حوزه و بر سر ۲ صندلی دیگر به مرحله دوم کشید.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره‌تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند.

اما رقابت سلمان محمدی‌بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای یک کرسی باقی‌مانده در شهرستان کرمانشاه و مجتبی بخشی‌پور و نادر نادری در حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو به دور دوم کشیده است.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را هم پنج ماه عقب انداخت و به ۲۱ شهریور موکول کرد.

زمان برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح تا ۱۸ روز جمعه ۲۱ شهریور اعلام شده است.

ایرنا