جوجه‌ریزی در همدان برای بار دوم رکورد زد
13 خرداد 1403 - 11:38
بازدید 28
0
مدیر امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ۴ میلیون و ۵۴۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت سال جاری و رکورد زنی برای بار دوم در استان خبر داد.
منبع : فارس
پ
پ

به گزارش گفتمان: میثم پورطلوعی صبح امروز در سالن جلسات شهید خواستان با اشاره به تعامل سازنده سازمان جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان در استان اظهار کرد: ۴ میلیون و ۵۴۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در اردیبهشت سال جاری انجام شده که این رقم بار دیگر رکورد جوجه‌ریزی استان را شکسته است.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال گذشته نیز ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که این میزان هم رکورد شکنی در استان بود افزود: طی دو ماه نخست سال جاری حدود ۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان در ۲۸۲ واحد مرغداری انجام شده است.

مدیر امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه جوجه‌ریزی در استان طی سال ۱۴۰۳، ۳۲ درصد نسبت به برنامه ابلاغی رشد داشته است تصریح کرد: با توجه به شعار سال، جهش تولید در تولید مرغ و جوجه‌ریزی در استان مشهود است.

پورطلوعی در ادامه خاطرنشان کرد: ۳۵۰ تن مرغ منجمد طی دو ماه نخست امسال به منظور حمایت از مرغداران و تامین ذخایر استراتژیک استان تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شده همچنین فرصتی برای صادرات مرغ همدان ضمن تأمین بازار استان ایجاد شده است.

وی در پایان به مقاصد صادرات مرغ همدان اشاره کرد و گفت: عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد صادرات مرغ همدان خواهند بود.

بیشتر بخوانید:
صاحب نیمی از تولید مرغ استان همدان کیست؟
زنگ خطر برای مرغداران همدانی به صدا در نخواهد آمد!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.