۵۰۰ هکتار از مراتع پاوه در آتش سوخته است
21 خرداد 1403 - 18:59
بازدید 16
0
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: ۵۰۰ هکتار از مراتع پاوه در آتش سوخته است.
منبع : مهر
پ
پ

به گزارش گفتمان: افشین یگانه با اشاره به مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان پاوه، اظهار کرد: آتش سوزی بلبزان در منطقه بوزین پس از چهار روز با تلاش‌های شبانه روزی تمامی دستگاه‌ها نهایتاً در بامداد دوشنبه مهار شد.

وی افزود: پایش نهایی و بازدید میدانی از محل آتش سوزی با اعلام خاموشی کامل از سوی امدادگران امروز صبح از طریق بالگرد انجام گرفت که بر اساس بررسی‌های انجام شده در این واقعه میزان ۵۰۰ هکتار دچار وقوع و حادثه شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه اطفا حریق با بکارگیری ۷۰۰ نفر روز نیرو انجام گرفته، تصریح کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در ارتفاعات پاوه پوشش جنگلی و مرتعی را درگیر کرده اما خوشبختانه تنها حدود شش درصد درخت و پوشش جنگلی را درگیر کرده است.

یگانه خاطر نشان کرد: محیط زیست، منابع طبیعی، فرماندار و نماینده پاوه، مدیریت بحران، مجموعه‌های مردمی، ان جی اوها سپاه، مرزبانی، هلال احمر، شهرداری، مجموعه هوا و فضای سپاه از جمله دستگاه‌های پای کاری بودند در اطفا حریق بسیار کمک کننده بودند و استاندار کرمانشاه به عنوان رئیس ستاد فرماندهی بحران در این واقعه حضور داشتند.

وی در پایان به مصدومیت سه نفر از نیروهای امدادی در اطفا حریق اشاره کرد و بیان داشت: عوامل انسانی علت اصلی این آتش سوزی بوده که در این روند اختصاص ۲ بالگرد هلال احمر و هوا و فضای سپاه برای و هلی برد نیروها برای آبپاشی بکار گرفته شد که در مهار این آتش سوزی بسیار مؤثر واقع شدند.

بیشتر بخوانید:
مصدومیت چهار نفر در آتش‌سوزی منطقه «بله‌بزان» پاوه
آتش بیش از ۵۶ هکتار مزارع گیلانغرب را سوزاند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.