پرداخت ۱۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به صنعتگران صنایع دستی اسدآباد
22 خرداد 1403 - 11:25
بازدید 21
0
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت به صنعتگران صنایع دستی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: کامران اکبری شایگان با بیان اینکه تاکنون در شهرستان‌های اسدآباد  ۲۷۵۰ کارت شناسایی پروانه تولیدی انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان صنایع دستی این شهرستان ثبت و صادر شده است، یادآور شد: اکثریت صنعتگران در حوزه صنایع‌دستی در این شهرستان با تولیدات مختلف در فعالیت بوده که اغلب آنها در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش‌افزوده در تلاش هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۴۰ کارگاه صنایع دستی در زمینه‌های مختلف دارای فعالیت هستند، افزود: این تعداد از کارگاه‌های صنایع دستی به طور میانگین برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی تعداد کارگاه‌های خانگی فعال در زمینه صنایع دستی این شهرستان را ۲۵۰ مورد برشمرد و تصریح کرد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال لعاب‌دار، معرق و منبت، گره چینی روی چوب از جمله کارگاه‌های صنایع دستی خانگی در حال فعالیت در این شهرستان هستند.

اکبری شایگان میناکاری را از جمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد دانست و بیان کرد: تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان‌های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق و ارمنستان  نیز برای فروش ارسال و صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن شهرستان اسدآباد در کُریدور غرب کشور و قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا و عتبات عالیات راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات خانگی و صنایع دستی  برای رونق و توسعه هر چه بیشتر  اقتصادی صنایع دستی و سوغاتی‌های این شهرستان‌ ضرورت دارد.

اکبری شایگان ایجاد بازارچه دائمی ویژه فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در این شهرستان را نیازمند حمایت مسئولین دانست و افزود: در حال حاضر محصول هنرمندان صنایع دستی اسدآباد علاوه بر استان‌های همجوار در بازار استان‌های تهران، فارس و اصفهان نیز به فروش می‌رسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.