ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته برای رفع قطعی آب در ایلام
23 خرداد 1403 - 9:34
بازدید 19
0
سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در این جلسه پس از بررسی وضع موجود منابع، مخازن و شبکه توزیع، تاکید کرد: اولویت ما کنترل تنش آبی و عدالت در توزیع آب است و آبفای استان باید با مدیریت میدانی و کنترل لحظه‌ای نحوه توزیع آب با یک اقدام فوری و زودبازده ظرف ۴۸ ساعت آینده این مشکل را برطرف کند.
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

به گزارش گفتمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر تقویت پمپاژ آب و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای کاهش قطعی مکرر آب در مرکز استان و سایر نقاط استان تاکید کرد و افزود: حل فوری مشکل محلاتی مانند بانبرز، بخش‌هایی از بلوار شهرداری، بلوار نماز، پشت دانشگاه باختر و منطقه حکمت که مشکل قطعی آب در آنها بیش از سایر نقاط گزارش شده در دستور کار آبفا قرار گیرد.

وی در خصوص روستای چل‌زرعی شهرستان ایوان نیز عنوان کرد: عملیات  لوله‌گذاری روکار توسط آبفا در حال انجام است و به گفته مسئولان آبفا مشکل تنش آبی روستای چل زرعی امروز حل می‌شود.

هژبری خواستار هماهنگی بین آب و فاضلاب و شرکت توزیع نیروی برق استان شد و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ آب به شرکت برق معرفی شود که به هیچ وجه این نقاط دچار قطعی برق و در نتیجه اشکال در آبرسانی و توزیع آب در نقاط مختلف شهر نشوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر کدام از منابع سه گانه تامین آب شهر ایلام اعم از سد ایلام، گل گل ملکشاهی و چاه‌های آب سطح شهر ایلام، باید دارای مسئول و متولی مشخص و پاسخگوی هرگونه نارسایی در آبرسانی باشد، اظهار داشت: مدیرعامل آبفای استان باید بصورت میدانی صحت عملکرد شبکه توزیع را باید بررسی و متناسب با شرایط، تصمیمات میدانی اتخاذ کند.

انسداد انشعاب‌های غیرمجاز، عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز و اعلام وضعیت خرابی و قطعی و وصل مجدد جریان آب و گزارش آن به حوزه معاونت عمرانی استانداری ایلام از دیگر تاکیدات هژبری برای عبور از تنش آبی بود.

وی ضمن انتقاد از نحوه عملکرد اطلاع‌رسانی آبفای استان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص احتمال قطعی آب و افت فشار با همکاری رسانه‌های استان و صداوسیما باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد و حوزه اطلاع‌رسانی آبفا جهت فرهنگسازی مصرف آب و سیاست‌های کاهش مصرف و اعلام نصب مخزن به مردم باید تقویت شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: امسال با توجه به ارش‌های مناسب ذخایر آبی مناسبی خصوصاً در سد ایلام ایجاد شده است باید با مدیریت و نظارت صحیح بر فرآیند ذخیره‌سازی آب در منابع سطح شهر و شبکه‌های توزیع،  قطعی‌ آب نداشته باشیم.

هژبری تصریح کرد: تا حصول شرایط پایدار، اولویت تیم عملیاتی آبفای حضور در نقاط مختلف استان و تلاش جهت رفع خرابی‌ها و تنش‌های احتمالی است.

بیشتر بخوانید:
ذخیره کنونی سد ایلام تا پایان آذرماه جوابگوی آب شرب شهر ایلام است
آب شرب برخی مناطق شهر ایلام امروز قطع می شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.