تیری که سارا فلاحی درست به هدف زد : مافیای خودرو و خودروهایی که عزت ایرانیان را سلاخی کرده است

گفتمان: موضوع مهم تولید خودروهای بی کیفیت، پرمصرف و فاقد استاندارد از سوی خودروسازان داخلی یکی از مهمترین چالش های مهم قلمداد میشود.

خودروهایی که از یک سو بدلیل عدم بهره مندی از حداقل های ایمنی و کیفیت این سالها بلای جان مردم ایران شده و در دگر سو با قیمت گزاف چند برابر قیمت خودروهای باکیفیت خارجی به مردم عرضه می شود.

از اینرو در سالیان اخیر طرح های متعددی با هدف اجازه واردات خودروهای خارجی نو و خودروهای کارکرده مناسب تحت عنوان ساماندهی صنعت خودرو در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ارایه شد اما هربار قدرت مافیای خودرو داخلی مانع از عملیاتی شدن آن شد. چرا که ارایه دهندگان این طرح بر این باور بودند که خارج نمودن انحصار تولید و فروش خودرو از چنگال دو خودروساز داخلی از طریق کاهس تعرفه واردات و صدور مجوز خودرو به ایجاد فضای رقابت منجر شده و لاجرم تولید کنندگان داخلی مجبور به بهبود کیفیت و کاهش قیمت عرضه خواهند شد.

اما با وجود تلاش برخی نمایندگان مجلس یازدهم که از قضا سارا فلاحی یکی از آنان بود که با تاختن بر مافیای خودرو کلید واژه پراید بنجل را در فضای عمومی کشور ترند کرد ،اما مافیای خودرو با قرار دادن ماده ها و تبصره هایی که مصداق سنگ بزرگ بمعنای نزدن است مانع از تحقق این مهم شدند. چرا که این نماینده معتقد است که خودروهای بی کیفیت نه تنها بلای جان مردم ما شده اند ،بلکه عزت ایرانیان را نیز خدشه دار کرده اند

اگر قدری از مرزهای شرقی و غربی کشور فراتر رفته و به بازار خودرو دو کشور ضعیف و توسعه نیافته افغانستان و عراق سرکی کشیده شود ،عمق اجحاف خودروسازان داخلی در حق مردم کشور نمایان تر خواهد شد ،چرا که بهایی که ایرانیان برای سوار شدن بر خودرو داخلی پرداخت می کنند با نصف آن می توانند با کیفیت ترین خودرو روز دنیا را سوار شوند ،اما گویا عده ای منفعت طلب ،عزت ایرانیان را قربانی مطامع پشت پرده نشینی خود در اقتصاد رانتی خودرو کرده اند.

موضوعی که امروز پس از ارایه گزارش طرح ساماندهی خودرو از سوی وزیر صمت به نمایندگان مجلس دوازدهم، باز هم زبان اعتراض سارا فلاحی را گشود تا با جملات آتشین، رشته های وزیر صنعت در اینخصوص را پنبه نماید.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی که از دوره پیشین نمایندگی خود از منتقدین اصلی صنعت خودرو و مافیای خودرو کشور به حساب می آید در اعتراض به گزارش وزیر صمت درخصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو در تذکری شفاهی گفت:

وزیر صمت که صنعت خودرو تحت تکفلش هیچ احترامی برای جان و امنیت مردم قایل نیست، در پشت همین تریبون فاتحانه گزارشی از قانون سازماندهی خودرو ارایه دادند.

وی در ادامه خطاب به وزیر صمت اظهار داشت: جناب وزیر! به ما پاسخ دهید کجا زمینه رقابت در صنعت خودروسازی را بر اساس همین قانون فراهم آورده اید؟!

وی افزود: کجا زمینه ورود فناوری های نوین در حوزه خودروسازی به همراه شرکت های فعال خودروسازی جهانی را در کشور فراهم آوردید؟!

سارا فلاحی بیان داشت: داستان مضحک و فریبنده خودرو را اینبار با کدام لالایی سیاسی می خواهید در گوش مردم نجوا کنید ؟!

وی تصریح کرد: کدام قافیه کارآمدی را برای شعر صنعت خودرسازی ساخته اید،جز شرو و ور بافی های سیاسی و فریینده ؟!

کدام شق القمرگ اقتصادی را در حوزه تنظیم بازار خودرو در حوزه رعایت منابع ارزی و ارتقای کارآمدی صنعت داخلی خودرو انجام داده اید؟!

خواهشا شما راه اسلاف خود را نروید و با مردم صادق باشید، مافیای خودرو از رگ گردن به شما نزدیکتر است و با آن مقابله کنید.