سَبُک سنگین وزن به مانند یک دلواپس پایداری
17 تیر 1403 - 14:58
بازدید 180
15
با وجود تکرار همه ساله محرم، عاشورا، آیین عزا، باز هم جریان عاشورا در دل‌ها جان تازه می‌گیرد و عشق به امام حسین(ع) رنگ و بوی دیگری دارد.
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

گفتمان، امیرحسین فتاحی: وقتی می گوییم دلواپسان برای به قدرت رسیدن نه تنها مردم و منافع ملی و نظام را قربانی خود می کنند بلکه از خون شهیدان و دین و مذهب و حرمت ائمه و انبیا نیز عبور می کنند اغراق نکرده ایم.

بوی شکست یا قدرت که به مشامشان بخورد از خود بیخود می شوند و خوی سبعیت شان بیشتر از هر وقت دیگری نمایان می شود.

بحث را کش نمی دهیم که خلط مبحث نکرده باشیم فقط چند سوال و نکته را بیان می کنیم.

مکتب امام حسین (ع) و شور و حرارت عزای حسینی، جریانی انسان ساز است که هیچ‌گاه در گذر تاریخ رنگ نباخته بلکه هر سال زوایای تازه ای از آن برای بشر حق جو نمایان می شود.

با وجود تکرار همه ساله محرم، عاشورا، آیین عزا، باز هم جریان عاشورا در دل‌ها جان تازه می‌گیرد و عشق به امام حسین(ع) رنگ و بوی دیگری دارد.

با توجه به اتفاق تلخی که برای شهید رییسی به عنوان رییس جمهور مردمی ایران دو ماه قبل پیش آمد روند برگزاری انتخابات جدید به گونه ای پیش رفت که روز قبل از آغاز محرم نامزد پیروز انتخابات مشخص شود.

ازینکه بعداز گذشت دوماه از شهادت آیت الله رئیسی با درایت رهبری، با وجود کینه ها و بغض ها و هجمه های دشمنان، آرامش و ثبات مملکت از مسیر خودش فاصله نگرفت و اکنون نیز با برگزاری انتخاباتی بدون حاشیه رییس جمهور ایران انتخاب شد همه خرسندیم.

اما این دوره از انتخابات بیشتر از سایر دوره ها در نمایان کردن واقعیت ها به مردم کمک کرد که ما در این یادداشت قصد پرداختن به همه آنها را نداریم.

قصد از نوشتن این مقدمات بیان رسالت و وظیفه اصلی روحانیت می باشد.

امام‌خمینی هویت بنیادین روحانیت را دفاع از آموزه‌های دینی و حیثیت اسلام می‌دانست و فعالیت روحانیان در امور اجرایی را امری ثانوی می‌شمرد.

حال با توجه به نظر بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) در مورد وظیفه اصلی روحانیت که حفظ حیثیت اسلام است و بیان مهم و رسای امام که می فرمایند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است آیا این رفتار از شخصی در لباس روحانیت در لحظات پایانی انتخابات به توصیه مردم به جشن و پایکوبی برای پیروز شدن نامزد مورد حمایتش در لحظه های آغاز محرم که جامعه و فضای آن به پیشواز سوگواری از محرم و عاشوار رفته است نشان از کور شدن او نسبت به محرم و رعایت نکردن حرمت این ایام و بروز شهوت قدرت در رفتار او نیست؟

آیا اگر این توصیه از جانب نماینده منتخب مردم مطرح می شد با واکنش های شدید جامعه روحانیت و جامعه مداحین و امثال همین شخص روبه رو نمی شد؟

آیا این رفتارها و سبک سری ها از یک شخص در لباس روحانیت در بر دارنده هزینه های سنگین برای یک جامعه اسلامی نیست؟

بیشتر بخوانید:
طلوعی برای غروب سایه ها
تقدس گرایی و لجن پراکنی ابزار قدرت دلواپسان تندرو

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.