استان ها
| 4 سال قبل

رای گیری انتخابات مجلس در ۲ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه پایان یافت

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ساعت ۱۸ را پایان زمان رای‌گیری در حوزه های انتخابیه کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و دالاهو اعلام کرد و گفت: رای گیری در این ۲ حوزه انتخابیه تمدید نمی‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:«حسین خوش‌اقبال» روز جمعه افزود: راس ساعت ۱۸ درب تمام شعب بسته شد اما کسانی که در داخل شعبات حضور دارند می‌توانند رای بدهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه استانداری کرمانشاه بار دیگر بر رعایت قوانین و جلوگیری کاندیداها از رفتارهای هیجانی و مخل امنیت طرفداران خود تاکید کرد و گفت: با هرگونه تخلف و اخلال در نظم عمومی حتما برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت که انتخابات در این ۲ حوزه انتخابیه در کمال امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
خوش اقبال گفت: شمارش آرا با پایان زمان رای گیری آغاز می‌شود و تلاش می‌شود که نتایج انتخابات در زمان کوتاهی اعلام شود.

با آرای ۶۶۱ هزار نفر از مردم استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، دوم اسفند ۱۳۹۸ تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی نمایندگی استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد اما رقابت در ۲ حوزه و بر سر ۲ صندلی دیگر به مرحله دوم کشید.

در دور نخست عبدالرضا مصری و محمد رشیدی از حوزه انتخابیه کرمانشاه، آرش زره‌تن لهونی از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، علی رضایی از حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، سید جواد حسینی کیا از سنقروکلیایی و شهریار حیدری از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب راهی خانه ملت شدند.

اما رقابت سلمان محمدی‌بابازیدی و ابراهیم عزیزی برای یک کرسی باقی‌مانده در شهرستان کرمانشاه و مجتبی بخشی‌پور و نادر نادری در حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو به دور دوم کشیده است.

ابتدا بنا بود که انتخابات دور دوم ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما شیوع ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت و این انتخابات را هم پنج ماه عقب انداخت و به ۲۱ شهریور موکول کرد.

ایرنا