فعالیت ادارات استان کرمانشاه در روزهای ۲۱ و ۲۸ تیرماه تعطیل شد
20 تیر 1403 - 12:02
بازدید 37
2
براساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه به منظور مدیریت مصرف برق، فعالیت ادارات استان در روزهای پنجشنبه ۲۱ و ۲۸ تیر تعطیل و برای روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه هفته آینده هم ۲ ساعت تعجیل در خروج در نظر گرفته شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: در جلسه اضطراری امروز چهارشنبه ۲۰ تیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به ریاست استاندار کرمانشاه تشکیل شد با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر استقرار یک توده هوای گرم در نوار غربی و استان کرمانشاه و ضرورت مدیریت مصرف برق، مصوباتی برای کمک به پایداری برق خانگی و همچنین کمک به فعالیت های تولیدی در بخش های صنعتی و کشاورزی به تصویب رسید.

مصوبات و تصمیمات این جلسه شامل تعطیلی و دورکاری روزهای پنچشنبه ۲۱ و ۲۸ تیرماه و همچنین ۲ ساعت تعجیل در خروج و دورکاری در روزهای شنبه ۲۳، یکشنبه ۲۴ و چهارشنبه ۲۷ تیرماه می باشد و همچنین ادارات و دستگاه های اجرایی موظف به نصب ژنراتور دیزل شدند.

استاندار کرمانشاه در این جلسه گفت: همگی موظف به اتخاذ تصمیمات مهم برای کمک به پایداری برق خانگی و همچنین کمک به فعالیت های تولیدی در بخش های صنعتی و کشاورزی در راستای عدم ایجاد مشکل در چرخه اقتصادی و کمک به اشتغال استان هستیم.

محمدطیب صحرایی افزود: این تصمیمات و مصوبات به منظور افزایش ذخیره انرژی برای پایداری شبکه برق شکل می گیرد.

وی همچنین بر صرفه جویی برق در ادارات، دستگاه های اجرایی و کارخانجات و نصب ژنراتور برق در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز پیشتر در گفت و گو با ایرنا، اوج پیک مصرف برق در استان در سال جاری تا روز (۱۷ تیرماه) را ۸۷۰ مگاوات اعلام کرد.

«محمد مرادی» اوج مصرف برق در استان کرمانشاه در سال گذشته را حدود ۹۵۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود اگر امسال راهکارهای مدیریت مصرف رعایت نشود؛ مصرف برق در استان ۵/۵ درصد یعنی به بالای هزار مگاوات افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی الگوهای هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا؛ افزود: انتظار می رود میزان مصرف برق در استان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد و این مساله، حفظ پایداری شبکه برق به ویژه در ساعات اوج بار را با چالش مواجه کند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از امروز چهارشنبه تا پایان هفته، با تقویت سامانه گرم جنب حاره، مجدداً شاهد روند افزایش دما در جو استان خواهیم بود.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.