حال قلب کرمانشاهی‌ها خوب نیست
24 تیر 1403 - 10:28
بازدید 62
8
فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسالان در کرمانشاه گفت: بیشترین میزان آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در غرب کشور در مرکز قلب و عروق کرمانشاه انجام می‌شود.
منبع : فارس
پ
پ
به گزارش گفتمان: بیماری‌های قلبی عروقی و عوامل خطر مرتبط با آن مهم‌ترین معضل بهداشتی کشورهای جهان است.
افزایش میانه‌سنی جمعیت‌، رشد سریع شهرنشینی‌، کوچک‌شدن جوامع‌، توسعه فناوری و به دنبال آن کاهش فعالیت‌های جسمانی و افزایش تنش‌های روحی‌ – روانی موجب گسترش عوامل خطر بیماری‌های قلب و عروق و در نتیجه شیوع زیاد این بیماری‌ها شده است.
به طوری که بیماری‌های قلبی عروقی شایع‌ترین علت مرگ در بسیاری از جوامع دنیا و از جمله ایران است. امراضی که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت و ثبت‌احوال، سالانه دست‌کم جان حدود ۱۴۰ هزار ایرانی را می‌گیرد و هزاران نفر را بستری، ناتوان و ازکارافتاده می‌کند.
امیرارسلان اکبری فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسالان در کرمانشاه طی گفت‌وگویی فاکتورهای خطری که سبب بیماری‌های قلبی می‌شود را در دودسته بیان کرد و افزود: یک سری فاکتورهای قابل‌تعدیل را شامل می‌شود همچون فشارخون، چربی خون، دیابت، مصرف سیگار که با رعایت رژیم غذایی، دارو و ورزش کنترل می‌شود.
وی تصریح کرد: برخی فاکتورها هم غیر قابل تعدیل هستند همچون سن بالا و داشتن زمینه ژنتیک بیماران قلبی که دخل و تصرفی در آن نداریم که باید در راستای مقدمه پیشگیری از درمان فاکتورهای قابل‌تعدیل را با اصلاح شیوه زندگی کنترل کنیم.

چگونه از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق پیشگیری کنیم؟

این فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسالان؛ کرمانشاه را جزء چهار استان اول کشور به لحاظ بیماری‌های قلب و عروق معرفی کرد و افزود: بیشترین میزان آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در غرب کشور به دلایلی همچون فشارخون بالا، چربی خون، سیگار، دیابت، رعایت‌نکردن رژیم غذایی و… در مرکز قلب و عروق کرمانشاه انجام می‌شود، حتی متأسفانه سن بیماری‌های قلبی به ۳۰ سالگی هم رسیده که باید اقدامات و مداخله‌های بیشتری را برای این بیماران انجام داد.
وی در توضیح چگونگی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق، اضافه کرد: برای کنترل بیماری‌های قلب باید حتماً تحت‌نظر یک متخصص قلب؛ از نظر چربی خون، کلسترول، تری گلسرید، دیابت و اسیداوریک چکاپ دوره‌ای انجام شود و درصورتی‌که نیاز به درمان بود، درمان به‌موقع انجام شود.
اکبری از تأثیر ورزش‌های هوازی بر سلامت قلب سخن گفت: سه تا پنج جلسه در هفته هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش‌های هوازی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت اتفاقی برای قلب بر اساس نظر متخصص برای بیماری آنژیوگرافی انجام می‌شود که درگیری کرونر تشخیص داده می‌شود که بر اساس آن درمان دارویی، اصلاح شیوه زندگی، فنر زدن رگ‌های قلب و یا حتی جراحی باز انجام می‌شود که بااین‌وجود بیمار باید رعایت رژیم غذایی را در راستای کنترل فشارخون و دیابت داشته باشند تا دوباره دچار نارسایی‌های قلبی نشوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.