استان ها
| 4 سال قبل

پرورش‌دهندگان ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرورش‌دهندگان ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در صورت اخذ مجوز می‌توانند از تسهیلات موجود برخوردار شوند.

به گزارش گفتمان زاگرس:پرویز منصوری با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلاتی به این بهره‌برداران پرداخت نشده است، اظهار داشت: پرورش دهندگان ماهی به این روش ،چون مجوزی دریافت نمی‌کنند بنابراین امکان پرداخت تسهیلات به آنها وجود ندارد اما در صورت اخذ مجوز می‌توانند از تسهیلات موجود برخوردار شوند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعدادی از کشاورزان نسبت به ذخیره‌سازی ماهی در این استخرها اقدام کرده‌اند به گونه‌ای که در سال گذشته حدود ۲۰ تن ماهی از این استخرها برداشت شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امکان پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب نقاط مختلف استان وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط دمایی آب چاه‌های کشاورزی، فقط امکان پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلای رنگین کمان) در استان مقدور است.

منصوری با اشاره به اینکه می‌توان با ترویج و آموزش این نوع پرورش ماهی به کشاورزان، میزان تولید را تا حدود زیادی افزایش داد، بیان کرد: برای ترویج این روش پرورش ماهی نیاز به آموزش و ترغیب کشاورزان است و بایستی با استفاده از رسانه‌های مختلف در این زمینه به کشاورزان اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان استان آمادگی ارائه هر گونه مشاوره فنی به بهره برداران در این زمینه را دارند.

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به مزیت‌های پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی اشاره و بیان کرد: استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی، غنی شدن آب برای استفاده درکشاورزی، افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش نیاز به مصرف کودهای شیمیایی از جمله مزایای این اقدام است.

منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به آماده بودن استخر که البته برای آن از طریق مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود افرادی که در استخرهای ذخیره آب ماهی پرورش می‌دهند نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارند.

چهارمحال و بختیاری با تولید ۲۳هزار تن ماهی سردآبی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

ایرنا