پاسخگو بودن دستگاه‌های خدمات رسان به شوراها ضروری است
03 مرداد 1403 - 12:07
بازدید 31
5
استاندار کردستان گفت: فعالیت شوراها در مسیر پختگی قرار گرفته و ضروری است این رویه به این سمت پیش برود که دستگاه‌های خدمات رسان به نمایندگان مردم در مدیریت شهری پاسخگو باشند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور در سنندج اظهار کرد: مسیر طی شده شوراهای اسلامی شهر مسیر روبه پختگی و نهادینه شدن نقش مردم در حکمرانی شهری است که باید در راستای تقویت هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این مسیر رو به رشد که خروجی آن تحقق آرمان مدیریت شهری در کشور است، به جایی برسد که همه دستگاه‌های خدمات‌رسان به نوعی پاسخگو به نمایندگان مردم در مدیریت شهر باشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه شوراها در کنار نقاط مثبت، نقاط ضعفی هم دارند که باید زمینه رفع آنها در دوره‌های بعد فراهم شود، گفت: همه ما واقف هستیم عملکرد برخی شوراها و دوره‌ها به پیکره شوراها لطمه وارد کرده است و این مهم را نباید نادیده بگیریم.

زارعی کوشا ادامه داد: در انتخابات شوراها باید فیلتر علمی برای نامزد شدن گذاشته شود تا این فضا در اختیار کسانی قرار گیرد که ضمن دارا بودن تخصص کافی آشنایی کامل درباره رسالت و وظایف خود داشته باشند.

وی یادآور شد: بسیاری از وعده‌های نامزدها در دوران تبلیغات انتخاباتی شوراها هیچ سنخیتی با وظایف شوراها ندارد و این وعده‌ها به نوعی مطالبه مردمی از حاکمیت می‌شود و وقتی تحقق پیدا نمی کند نگاه و ذهنیت مردم نسبت به مجموعه حاکمیت را تضعیف می کند.

استاندار کردستان تاکید کرد: شوراهای اسلامی در همه شئون مدیریت شهری تاثیرگذار هستند و باید به نقطه ای برسیم که شوراها به معنای واقعی نماینده مردم و شورای اسلامی شهر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های معدنی، گردشگری، کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۵۱ درصد طلای کشور در کردستان تولید می‌شود و در عملیات پایشی که در دولت سیزدهم انجام شد، هشت برابر ذخایر قطعی که وجود دارد ذخایر جدید کشف شد.

استاندار کردستان با اشاره به وجود ۱۸ نوع ماده معدنی ارزشمند و ظرفیت‌های گردشگری در استان، افزود: رشد گردشگری در این دولت به بیش از ۲۰ برابر دروان کرونا رسیده که یکی از مهمترین دلایل آن انتخاب مرز باشماق به عنوان مرز باشماق به عنوان مرز تردد زوار امام حسین(ع) بوده است.

زارعی کوشا اضافه کرد: شاید تعداد افرادی که از مرز باشماق تردد می‌کنند به لحاظ کمی به اندازه دیگر مرزهای خسروی نباشد اما از حیث تاثیرات معنوی و فرهنگی بسیار قابل توجه بوده است.

دبیر هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور نیز گفت: بهره‌گیری از تجربه و خرد جمعی در مدیریت شهری از اهمیت خاصی برخورد است و برگزاری مجمع مشورتی شوراهای اسلامی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

احمدرضا شجاعی با بیان اینکه مجمع مشورتی بازوی بسیار خوبی در راستای کمک به شورای عالی استان‌ها در موضوعات مدیریت شهری است، ابراز امیدواری کرد، این اجلاسیه مسیر ما را به سمت توسعه مدیریت شهر با هم افزایی و خرد جمعی هموار سازد.

هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(امروز و فردا) در سنندج جریان دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.