آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران همدانی
08 مرداد 1403 - 10:55
بازدید 37
3
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سید حسین خوانساری اظهار کرد: میزان مطالبات گندمکاران استان همدان از ابتدای آغاز خرید تضمینی تا ششم تیرماه افزون‌بر ۸۴۶۶ میلیارد تومان بوده که بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده پرداخت مطالبات آغاز شده و در مرحله اول ۲۹۴ میلیارد تومان به گندمکاران استان پرداخت و بخشی از مطالبات تسویه شد ضمن اینکه مابقی مطالبات گندم خریداری شده کشاورزان این استان هم بر اساس صف کشوری تحویل محصول پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از هفتم تیرماه تا ششم مرداد ماه ۴۸۰ هزار و ۶۸۸ تن گندم مازاد به ارزش۸۴۶۶ میلیارد تومان توسط دهقانان و گندمکاران تحویل مراکز خرید تضمینی استان همدان داده شده است، تصریح کرد: برای خرید تضمینی گندم امسال کشاورزان ۵۵  مرکز خرید تضمینی گندم با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز ۴۱ مرکز خرید استاندارد متعلق به مباشرین تعاون روستایی و مابقی مراکز دولتی و مراکز مربوط به بخش خصوصی و کارخانجات آرد هستند.

وی افزود: از ۴۸۰ هزار و ۶۸۸ تُن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۳۱هزار و ۱۴۶ تُن، خرید گندم توسط سیلوهای بخش خصوصی ۱۸۸ هزار و ۶۲۱ تن، توسط مباشر (تعاونی‌های روستایی) ۲۵۰ هزار و ۴۸۰ تن و توسط کارخانجات آرد ۱۰ هزار و ۴۴۱ تُن بوده است.

خوانساری با بیان اینکه شهرستان رزن با تحویل ۱۰۰ هزار ۷۶۸ تُن گندم بیشترین و شهرستان تویسرکان با ۱۱ هزار و ۷۹۴ تن گندم کمترین و پایین‌ترین گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا ششم مردادماه داشته است، تصریح کرد: طی هفتم تیرماه تا ششم مرداد ماه علاوه بر شهرستان‌های رزن و تویسرکان شهرستان‌های همدان ۳۷ هزار و ۳۴۴ تُن، ملایر ۳۲هزار و ۷۶۰ تُن، نهاوند ۶۱ هزارو ۸۲۳ تُن، اسدآباد ۵۸ هزار و ۲۱۶ تُن، کبودراهنگ ۹۳ هزار و ۶۸۶  تُن،  فامنین ۲۳ هزار و ۹۹۹ تن، بهار ۲۳ هزار و ۱۴۰ تن، درگزین ۳۷ هزار و ۱۳۹ تن به تفکیک دارای تحویل گندم مازاد توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی گندم بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم سطح استان همدان، مراکز  مباشر (تعاون روستایی) با ۵۲ درصد خرید، بیشترین میزان خرید گندم تضمینی را به نسبت سایر مراکز  از جمله مراکز دولتی‌، کارخانجات آرد و بخش خصوصی داشته‌اند.

مدیرکل غله‌و خدمات بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۱۰ هزار و ۸۲۲ تُن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار استان خریداری کردند، گفت: میزان خرید گندم استان تاکنون خرید تضمینی گندم سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

خوانساری از پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان و دهقانان این استان در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریور ماه در استان همدان فعال بوده و در حال خریداری گندم تولید شده کشاورزان هستند.

سطح زیر کشت گندم استان همدان افزون‌بر ۴۳۰ هزار هکتار  شامل  ۳۵۰ هزار هکتار گندم دیم  و ۸۰ هزار هکتار گندم آبی بوده که از این میزان سطح زیر کشت گندم استان تولید بیش از ۷۰۰ تن گندم و  ۶۰۰ هزار تن خرید تضمینی آن پیش‌بینی می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.