فاصله مرز خسروی تا شهرهای عراق
14 مرداد 1403 - 11:17
بازدید 54
9
مرز بین‌المللی خسروی یکی از گذرگاه‌های رسمی کشور به عتبات عالیات است که با توجه به بعد مسافت و آب و هوای مناسب‌تر، این روزها آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.
منبع : فارس
پ
پ

به گزارش گفتمان: در آستانه مراسم پیاده‌روی اربعین و آغاز سفر ایرانیان به خاک عراق حالا برای بسیاری از زائران این پرسش مطرح است که کدام مرز بهترین مسیر برای تردد زائران عتبات عالیات است.

در این روزهای گرم مردادماه، مسیر کرمانشاه به مرز خسروی نسبت به مرزهای جنوبی هوای خنک‌تری دارد؛ مرز الان خلوت است گذرنامه زائران خیلی سریع مهر می‌خورد و وارد کشور عراق می‌شوند.

از مهمترین مزایایی مرز خسروی این است که این مرز کمترین پیاده‌روی دارد و شهرهای زیارتی عراق در مسیر آن قرار دارند.

مرز خسروی از کوت ۳۴۱ کیلومتر، از دیوانیه ۳۹۵ کیلومتر، از حله ۳۰۵ کیلومتر، از بغداد ۱۹۰ کیلومتر، از نجف ۳۸۰ کیلومتر، از خانقین ۱۰ کیلومتر، از مقدادیه ۱۰۲ کیلومتر، از بعقوبه ۱۳۰ کیلومتر، از کربلا ۳۱۵ کیلومتر، از کاظمین ۲۰۳ کیلومتر، از سامرا ۳۲۶ کیلومتر، از سیدمحمد ۲۹۱ کیلومتر از دوطفلان مسلم ۲۸۱ کیلومتر فاصله دارد.زیرساخت‌های مرز خسروی در کشور منحصربه‌فرد است، کم‌مسافت‌ترین مرز به عتبات عالیات، وجود جاده‌های مناسب و دو بانده، امنیت بالا در دو سوی مرز، ایجاد حدود ۱۳ هزار متر سایبان از ورودی تا خروجی مرز، گیت‌های پرشمار، وجود امکان تسکان و پذیرایی چشم‌گیر برای زائران، شبانه‌روزی بودن فعالیت مرز و ظرفیت بالای پارکینگ‌ها از جمله امکانتی است که در مرز خسروی موجود است.

بیشتر بخوانید:
پروژه های اربعین در استان کرمانشاه از پیشرفت مناسبی برخوردارند
خروج ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای مراسم اربعین/ بازگشت ۹۵۰ هزار نفر به ایران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.