تصفیه‌خانه آب شرب ایوان به بهره‌برداری رسید
16 مرداد 1403 - 10:28
بازدید 33
4
وزیر کشور با اشاره به افتتاح پروژه تصفیه‌خانه آب شرب ایوان بعنوان یکی از مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان ایلام، یادآورشد: شهید رئیسی به استان شهید‌پرور ایلام عنایت ویژه داشتند و در اختصاص اعتبارات به پروژه‌های اربعین اهتمام داشتند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: وزیر کشور در این آیین با اشاره به کنگره بزرگ اربعین، گفت: ایلام پایتخت خادمین زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) است و بیشترین تردد زوار در اربعین همواره در مرز مهران به ثبت می‌رسد.

دکتر وحیدی افزود: امنیت ما مرهون همه شهدا و شهید قاسم سلیمانی است که جان عزیز خود را برای آسایش و امنیت مردم فدا کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  اسماعیل هنیه، گفت: یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

استاندار ایلام نیز در این آیین با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این پروژه، گفت: افتتاح این پروژه از مطالبات مهم مردم ایوان است که بحمدالله امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

دکتر بهرام‌نیا افزود: این پروژه از مصوبات مهم سفر رییس‌جمهور بود که با همکاری و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ایلام قطب اربعین و نگین فرهنگی کشور است و با نگاه ویژه شهید رئیسی رییس‌جمهور شهید و وزیر محترم کشور زیرساخت‌ها در مقایسه با گذشته متحول شده است.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به دو پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه، گفت: از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری حدود ۷ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد و تونل کبیرکوه نیز در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود.

هدف از اجرای این طرح، تامین آب پایدار و  بلندمدت شرب و صنعت شهر ایوان و زرنه و ۳۲ روستای تابعه است.

بهسازی چشمه‌ها و ساخت سه ایستگاه پمپاژ، سه مخزن  ۱۰۰۰ متر مکعبی، ۳۲ کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی ۳۵۰ و ۴۵۰ میلیمتری، اجرای خط برق اضطراری و امکان تامین برق اضطراری از طریق چهار دستگاه دیزل ژنراتور از مشخصات طرح است که برای این آن ۱۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است و منابع تأمین آب آن از چشمه‌های سیاهگل به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.