شهرستان ها
| 4 هفته قبل

پس لرزه های تونل کبیرکوه، عیب ها عیان شد

به گزارش گفتمان: گویا قرار نبوده تونل کبیرکوه باز و تردد مردم و ورودی شهر از این مسیر باشد و ظاهرا ااز دید مسئولان و متولیان شهر طی ادوار گذشته و حاضر بازگشایی تونل کبیرکوه در حد یک رویا و آرزو بوده و تحقق آن محال ممکن، چرا که طی ۱۵ سال کار اجرایی تونل هیچگونه فکر و اقدامی برای زیرساختهای شهری و مسیر ورودی شهر از سمت تونل انجام نداده اند.

جذابیت‌های تونل، صرفه جویی در انرژی و زمان، متنوع بودن، سهولت در سفر و از همه مهمتر قرار گرفتن در مسیر اربعین باعث شده تا مسافران مسیر تونل کبیرکوه را انتخاب و راه آبدانان را در پیش و این شهر را مقصد سفر خود قرار دهند. اما با گذر از این گذرگاه و در آستانه ورودی شهر نه خبری از میدان و خیابان مناسب هست و نه تابلو و راهنما جهت نشان دادن مسیر مسافران به مرکز شهر و یا مسیرهای خروجی به سمت شهرها و مناطق همجوار؛ و تنها چیزی که عیان است عدم پاسخگویی خیابان های شهر در مقابل خیل عظیم مسافر و ماشین و سرگردانی و سردرگمی مسافرانی که راهی این شهر شده اند.

اینک که زیرساختهای موجود جوابگوی این ظرفیت از مسافر نیست و تا کنون اقدام عاجلی صورت نگرفته می طلبند مسئولانی استانی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیریت بحران استان، فرماندهی پلیس راهور و ستاد اربعین به موضوع ورود کرده و بصورت اورژانسی به فکر چاره و رافع این مشکل شوند.