آموزش اصول بهداشتی دانش‌آموزان مهمتر از خرید لوازم مدرسه
07 شهریور 1403 - 22:28
بازدید 27
2
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان، گفت: آموزش رعایت اصول بهداشتی توسط اولیا به دانش‌آموزان حتی از تکاپوی خانواده‌ها برای خرید وسایل مدرسه نیز مهم‌تر است.
منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش گفتمان: شهرام بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران بر ضرورت آموزش بهداشت به دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: این ضرورت برای این است که دانش‌آموزان برای نخستین بار وارد محیطی می‌شوند که والدین برای رفع نیازهای او، رسیدگی به موقع و محافظت از سلامتی کودک حضور ندارند و کودک به احتمال زیاد برای نخستین بار در مدرسه رعایت نکات ساده‌ای مثل شستن دست قبل از غذا یا تنهایی دستشویی رفتن در یک محیط غیر از خانه را یاد می‌گیرد یا تجربه می‌کند.

وی افزود: در روزهای ابتدایی مدرسه اکثر خانواده‌ها به شدت در تکاپوی آماده کردن وسایل مدرسه برای فرزندانشان هستند که بهتر است اولیا فرزندان خود را از نظر رعایت مسائل بهداشتی آماده ورود به یک فضای بزرگتر کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: وقتی از یک مدرسه خوب و شرایطی استاندارد صحبت می‌کنیم، قطعا بهداشت یکی از ارکان اصلی محسوب می‌شود و رعایت قوانین بهداشتی در مدارس نه فقط از بعد ارتقای سلامت عمومی، بلکه از نظر آموزش مسئولیت اجتماعی به بخش مهمی از جامعه که همان دانش آموزان هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخشی افزود: هدف از رعایت بهداشت در مدارس، حفظ و ارتقای سطح سلامت عمومی دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان با اجرای نکات بهداشتی در زندگی شخصی، یاد می‌گیرند که به عنوان عضوی موثر در جامعه، باید قوانین بهداشتی محیط خود را بشناسند، به آن حساس بوده و قدم در راستای اعتلای آن بردارند.

وی عنوان کرد: انجام اقدامات موثر بهداشتی چه برای محیط و چه آموزش بهداشت فردی به دانش آموزان، همچنین حس مسئولیت‌پذیری آن‌ها را نسبت به سلامت خود افزایش می‌دهد ضمن اینکه دانش‌آموزان با رعایت بهداشت فردی، علاوه بر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی فصل در مدارس، به حفظ بهداشت محیط در مدارس کمک می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.