اجتماعی
| 4 روز قبل

نجات جان ۲ جنگلبان در ارتفاعات روستای صالح آباد شهرستان مهران

به گزارش گفتمان: حمزه محمدی مقدم شامگاه جمعه در این خصوص اظهار کرد: این ۲ جنگلبان در یک عملیات ۱۰ ساعته توسط نجاتگران هلال احمر، پس از انتقال به پایین کوه به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی در تشریح عملیات نجات این ۲ محیطبان، گفت: ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز گذشته در پی تماس مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام مبنی بر مشکل تنگی نفس یک جنگلبان ۳۶ ساله با مشکل قلبی و یک مرد ۴۳ ساله با مشکل ترومای پا در ارتفاعات منطقه صالح آباد مهران و درخواست کمک، بلافاصله چهار تیم امداد و نجات کوهستان، تیم واکنش سریع، تیم معاونت امداد و نجات و پایگاه جاده‌ای سه راهی جندالله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: نجاتگران اعزامی‌ پس از پیمودن مسافت طولانی در این منطقه سخت گذر و دسترسی به مصدومان که بر اثر اطفاء حریق دچار حادثه شده بودند، اقدامات اولیه امدادی و درمانی را بر روی فرد بیمار انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه تکنسین اورژانس و با کمک نیروهای مردمی‌ ۲ مصدوم را به پایین کوه منتقل کردند و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.