درخواست آموزش و پرورش خوزستان از وزارت برای جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان
27 شهریور 1403 - 19:30
بازدید 12
0
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به ظرفیت مطلوب دانشگاه فرهنگیان گفت: نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش به منظور صدور مجوز استفاده از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان استان به عنوان معلم بر سر کلاس درس از سوی آموزش و پرورش استان تنظیم و ارائه شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: عبداله افرازه شهاوند سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و بهداشت در محل سرسرای مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص کمبود معلم در استان بیان کرد: این موضوع با همکاری دانشگاه دانشگاه فرهنگیان استان بررسی و از این ظرفیت برای جذب دانشجویان به عنوان معلم در استان استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان پیش از این تاکید کرد در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی در خوزستان بدون معلم نخواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین اداره کل نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در تکمیل مدارس نیمه کاره با درصد پیشرفت بالا تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند تا در تامین فضای آموزشی با کمبودی روبرو نباشیم.

شهاوند با اشاره به اینکه ورود به مقوله آسیب اجتماعی بسیار سخت‌تر از سایر مسائل و مشکلات است اظهار کرد: اعتبارات خوبی در چند ماه اخیر از سوی دولت برای اجرای طرح‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی پرداخت شده هر چند جوابگوی تمامی حوزه‌ها نیست اما نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان درخواست کرد برای رسیدگی به موضوع آسیب اجتماعی طرح و برنامه با اولویت بندی داشته باشند.

وی اجرای طرح نماد در مدارس را از جمله طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

ضرورت اجرای حداقل ۵۰ درصد طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه حداقل اجرای ۵۰ درصد طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان ضروری است ادامه داد: با اجرای این میزان طرح قطعا شاهد تحول در این زمینه خواهیم بود.

شهاوند بر هم‌افزایی دستگاه‌ها برای حل مسائل و مشکلات حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: از مراکز مشاوره‌ای که دارای کد هستند در اجرای طرح‌های آسیب اجتماعی می‌توان کمک گرفت.

وی گفت: برخی طرح‌های مقابله با آسیب اجتماعی خوب هستند اما در اجرا به درستی انجام نمی‌شود به همین دلیل نتیجه لازم احصا نمی‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: لازم است استانداری خوزستان پیگیر دریافت اعتبار از شرکت‌های بزرگ استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برای امر مدرسه سازی باشد.

شهاوند شورای فرهنگی دانشگاه‌ها را ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج رفتارهای مناسب اجتماعی و اجرای طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.