پویش سراسری خرید امن، از کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری کنید
28 شهریور 1403 - 10:33
بازدید 11
0
فرمانده انتظامی پاوه گفت: با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در شهرها و روستاهای سراسر کشور و استفاده آحاد افراد جامعه از فضای مجازی به ویژه در امر خرید و فروش کالا و خدمات و راه‌اندازی کسب و کارهای مجازی بیشتر شده که همین مجرمین را به سوء‌استفاده حداکثری از شهروندان ترغیب می‌کند.
منبع : فارس
پ
پ
به گزارش گفتمان: چهارمین پویش سراسری خرید امن با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی و به منظور ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی به مدت یک هفته از تاریخ بیست و چهارم شهریورماه لغایت سی و یکم شهریورماه با شعار «خرید امن، حق شماست» به صورت همزمان در سراسر کشور درحال برگزاری است.
از آنجا که بیشترین جرائم مربوط به کلاهبرداری مالی با ترفند پرداخت بیعانه و پیامک جعلی است به بهانه اجرای پویش خرید امن توسط پلیس فتا فراجا به سراغ سرهنگ فضل‌اله پرنو فرمانده انتظامی شهرستان پاوه رفته‌ایم تا از اهداف اجرای این پویش جویا شویم.
وی در خصوص پویش خرید امن، اظهار کرد: با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در شهرها و روستاهای سراسر کشور و استفاده آحاد افراد جامعه از فضای مجازی به ویژه در امر خرید و فروش کالا و خدمات و راه‌اندازی کسب و کارهای مجازی بیشتر شده که همین مجرمین را به سوء‌استفاده حداکثری از شهروندان ترغیب می‌کند.
پرنو ادامه داد: کلاهبراران تا از طرق گوناگون از جمله ارسال لینک‌های فیشینگ (سهام عدالت، ابلاغیه‌های قضائی، بسته ی معیشتی و…) و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای از طریق سایت‌های آگهی محور (دیوار، شیپور و…) و همچنین پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی به نیات پلید خود دست یابند.
فرمانده انتظامی پلیس پاوه گفت: پلیس فتا فراجا به منظور ارتقاء سطح دانش سایبری اقشار مختلف جامعه اقدام به برگزاری پویش خرید_امن کرده تا با همکاری رسانه‌های دیداری و شنیداری و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای دولتی، عمومی، غیر دولتی، اصناف و… از وقوع جرائم این حوزه بکاهد.
وی در ادامه عرایض خود به شهروندان، توصیه کرد: خرید باید از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند صورت پذیرد. در خرید از سایت‌های آگهی محور نظیر دیوار و شیپور و یا فروشگاه‌های مجازی فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی از پرداخت هرگونه بیعانه خودداری و از روش پرداخت در درب منزل استفاده شود.
با توجه به وجود کارت بانکی و سیم کارت‌های اجاره‌ای، خرید از طریق پرداخت کارت به کارت به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و توصیه نمی‌شود.پرنو ادامه داد: از کلیک بر روی لینک‌هایی که تحت هر عنوانی از سرشماره شخصی چه از طریق پیامک و چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی ارسال می‌شود، پرهیز کرده و در صورت بروز مشکل سریعا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.