توضیحات مدیرکل راه آهن غرب کشور در خصوص تعویق راه اندازی قطار پنج ستاره همدان-مشهد
07 مهر 1403 - 12:29
بازدید 16
2
مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در رابطه با تعویق راه اندازی قطار پنج ستاره همدان-مشهد که پیشتر اعلام شده بود مهر ماه برقرار می شود، توضیحاتی را ارایه کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سید سعید ابراهیم ‌نژاد روز شنبه اظهار کرد: حرکت این قطار قرار بود در مهرماه جاری برقراری شود اما تغییر و تحولاتی که در شرکت راه آهن صورت گرفت موجب شد تا این مساله به تعویق بیافتد.

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات ناوگان ریلی کشور، راه‌اندازی قطار پنج ستاره در مسیر همدان-مشهد همچنان پیگیری می‌شود و تلاش داریم این هدف به زودی محقق شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور افزود: هر روز یک رام قطار در مسیر دوسویه همدان-مشهد و روزهای جمعه و سه‌شنبه نیز یک رام قطار در مسیر دوسویه سنندج-همدان-تهران مسافران را جابه‌جا می‌کند.

سالن مسافربری ایستگاه قطار همدان آبان ماه تکمیل می شود

وی در رابطه با پروژه در دست ساخت سالن ایستگاه قطار همدان نیز گفت: عملیات اجرایی سالن مسافربری ایستگاه راه آهن همدان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در آبان ماه تکمیل شده و آماده بهره برداری خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: عملیات ساخت ایستگاه مسافربری راه‌آهن همدان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در سالیان گذشته روند اجرای کار به کندی پیش می‌رفت که با پیگیری‌های مسوولان استانی از جمله استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سرعت کار افزایش یافت و هم‌اینک در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی افزود: این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن ترین ایستگاه های مسافربری راه‌آهن کشور هم‌اینک ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات محوطه سازی و تکمیل جاده دسترسی آن آغاز شده است.

ابراهیم‌نژاد تصریح کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مسوولیت ساخت این پروژه و جاده دسترسی آن را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ایستگاه راه‌آهن همدان به امکانات رفاهی و تجهیزات خدماتی مورد نیاز برای مسافران مجهز می‌شود.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن جداگانه به عنوان شاهراه ریلی غرب کشور محسوب می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.