میراث فرهنگی
| 1 هفته قبل

برنامه‌ای برای بین المللی شدن خوراک کرمانشاه در دستور کار است

به گزارش گفتمان زاگرس:داریوش فرمانی روز دوشنبه (شانزدهم مهرماه) در جشنواره طرح امید که در پارک غربی طاق بستان در محل رستوران دایه برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره طعم امید ۳ با همکاری سازمان بهزیستی و توسط معلولان تحت پوشش این سازمان برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره مسابقه‌ای برگزار شد که معلولان در آن آشپزی کرده و بین آنها رقابتی شکل گرفت و از نفرات برگزیده این مسابقه در جشنواره تجلیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه آینده این جشنواره با حضور استان های کرمانشاه، ایلام لرستان، همدان و کردستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جشنواره به صورت منطقه‌ای در ماه آینده بین ۵ استان شکل می‌گیرد که از هر استان یک نفر برگزیده می‌شود و ۵ نفر در مجموع از غرب کشور به جشنواره طعم امید کشوری راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث خوراک در استان کرمانشاه بسیار اهمیت دارد، لذا پرداختن به موضوع خوراک برای استان بعد از بحث گردشگری جز اولویت‌های نخست ما است که برای بین المللی شدن آن برنامه ای با همکاری شهرداری صورت گرفته که بتوانیم یک جشنواره بین المللی خوراک را نیز در سطح استان برگزار کنیم.