جاده کمربندی باقرصدر و پروژه تونل کبیرکوه، توقف در یک ایستگاه
18 مهر 1403 - 22:45
بازدید 28
1
یکی از بزرگترین آفتهای منطقه پروژه‌های فرسایشی و طولانی مدت هستند که در موعد خود به بهره برداری نرسیده و کارآمدی و بهره وری لازم را از دست داده و با وجود هزینه های بسیار بجای رضایت مندی نارضایتی را به دنبال دارند.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان: طولانی و فرسایشی شدن پروژه ها علاوه بر افزایش بار مالی، ناامیدی و نارضایتی مردم را در بر داشته و موجبات زیر سوال رفتن خدمات نظام می شود.

البته برخی هدف ها ماهیت زمان بری خواهند داشت که حرجی بر آنها نیست اما پروژه هایی که بی مورد و بدون دلیل طولانی می شوند صرفا ناشی از ناکارآمدی است که قاعدتاً بایستی خسارات آن را مسببان پرداخت نمایند.

سکانس آخر تونل کبیرکوه و جاده کمربندی باقرصدر مصداق بارز این پروژه های زمانبر غیرموجه هستند که مدتهاست بدون هیچ توجیهی تعطیل و از قضا مرتبط با هم نیز می باشند.

بازگشایی موقت تونل کبیرکوه افزایش بار ترافیکی سنگینی بر پیکره نحیف شهر آبدانان وارد کرد که متاثر از ضعیف بودن زیرساختها و مسیرهای نامناسب بود.

یکی از مسیرهایی که می تواند به بازگشایی گره ترافیکی کمک کند مسیر کمربندی باقرصدر است که بالغ بر یک دهه است در دست اقدام بوده ولیکن به سرانجامی نرسیده است.

مسدودی تونل به منظور تکمیل شدن آن فرصتی بود تا این پروژه نیز احیا و در این مدت زمان تکمیل و مشکلی از گره ترافیکی شهر مرتفع کند.

ولیکن نه در پروژه تونل کبیرکوه با گذشته یک ماه و نیم تعطیلی مطلق، اتفاقی حاصل و تکمیل گردید و نه این پروژه از خواب عمیق چندین ساله بیدار گشت. تا این گذاره تداعی شود که گرفتاریهای ملت جایی در تفکرات متولیان نداشته و خدمت بی منت شعاری بیش نیست. 

بیشتر بخوانید:
تونل کبیرکوه گروگان دولت قدیم، فرزند نامشروع دولت جدید/آقای نماینده ورود کنید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.