خودزنی از جنس ما ایلامی ها
20 مهر 1403 - 14:47
بازدید 20
0
تجربه ثابت کرده است ما ایلامیها استاد خود تخریبی و خودزنی هستیم ، در بزنگاه ها سر نخبگان و شایستگان هم تبار خود را زیر آب کرده ایم .
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

گفتمان:بند اسارت ناشی از بازی های اصلاح و اصول ، نگاه ایلوندی ، شمال و جنوب و بومی و غیر بومی را آنچنان بر گردن توسعه استان سفت و محکم کرده ایم که نایی برای نفس کشیدن در زیر بار این نگاهها برایش باقی نمانده است.

مع الاسف این نگاه مخرب در بدنه و خون و رگ نخبگان و صاحبان اندیشه امان که دگراندیشی کمترین انتظار از آنان است ، رسوخ کرده  ، ترس از قضاوت از سوی جزم اندیشان و به قهقرا رفتگان، آنچنان آنان را منکوب کرده که علیرغم میل باطنی اشان ، چیزهایی را می گویند که نباید بگویند

ما برای شایستگان و نخبگان استان ارج و ارزش قایلیم و از زوایه یک سرمایه مهم به آنان می نگریم 

اما آنان هم باید مراقب خود ، رفتارها و مواضعشان باشند که چگونه بر منافع استان خسران وارد می کند.

دیدگاه ما در مقوله انتصاب استاندار مشخص و شفاف است ، نیروی بومی متعهد و متخصص و توانمند اولویت ماست ،اما اگر به هردلیلی فردی توانمندتر از نیروهای بومی در راس مدیریت استان قرار گرفت باید گفت ؛ فبه المراد اما تا جایی که در توسعه استان تغییری مثبت رقم بزند !

اما متاسفانه این روزها زوم کردن بر روی گزینه بومی استانداری ایلام آنچنان حیثیتی شده که نام بردن از واژه غیر بومی مرادف با خیانت قلمداد می شود

حیثیتی شدن این موضوعی به حدی برجسته شده که حتی نخبگان استان را به جان هم انداخته تا جایی که بدلیل فراگیر شدن این نگاه و تبدیل شدن آن به رویه ای نامبارک ، مسیر را برای رشد و تعالی نخبگان و شایستگان هم استانی در جای جای ایران پهناور مسدود کرده است 

تا جایی که نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بی توجه به آثار مخرب این نگاه ، در نطق سالیانه خود در پیشگاه ۲۹۰ نماینده مجلس بر این نگاه خود تاکید و از وزارت کشور خواست برای ایلام استانداری بومی برگزیند!

آیا این نماینده شریف به این فکر نکرد که سخن گفتن از گزینه بومی در پیشگاه نمایندگان ۳۱ استان کشور ، منشآ شکل گیری همین نگاه در مختصات فکری آنان خواهد شد ؟!

آیا به این فکر کرده اند که اگر فردا روزی یکی از شایستگان ایلامی برای تصدی جایگاه مدیریتی استان دیگری معرفی شد ، همین نطق به دستاویزی برای مخالفت نمایندگان آن استان تبدیل شود ؟!

جناب نماینده محترم ! یادتان باشد برای خوشایند تعدادی ، مسیر رشد تعداد زیادی از نخبگان و شایستگان را سد کردید !

ما مخالف مواضع شما نیستیم اما مجلس جای این حرف نبود!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.