تجهیز شدن ۸۰ درصد کلانتری‌های شهر کرمانشاه به اتاق پایشگری/سرقت‌ها در کرمانشاه ۱۷ درصد کاهش داشته است
22 مهر 1403 - 10:10
بازدید 21
2
فرمانده انتظامی کرمانشاه: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد کلانتری‌های شهر کرمانشاه به اتاق پایشگری تجهیز شدند و سرقت‌ها در کرمانشاه ۱۷ درصد کاهش داشته است.
نویسنده : فاطمه عباسی منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: مهدی حاجیان امروز پنجشنبه (۱۹مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پلیس مطالبه‌گر معناگر است یعنی داده‌ها را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که جرم اتفاق بیفتد و جامعه‌ای که در آن جرم اتفاق بیفتد و امنیت آن مختل شود بازگردانی امنیت به آن محدوده کار بسیار سختی است.
وی افزود: آرامش و امنیت قبل و بعد از سرقت یکی نیست و شخصی که از آن دزدی شده در محله ای که جرم اتفاق بیفتد هر لحظه احساس ناامنی می‌کند و این موضوع یک ضرر و ناامنی است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای اصلاح هنری ترافیک در حال تلاش هستیم و این امر نیازمند این است که از پشت میز کنار رویم، شعار ندهیم و به مردم نزدیک شویم که صدای عملکرد هزار برابر صدای رسانه است.
وی در ادامه افزود: پلیس به فناوری نوین و هوشمند نیاز دارد و با توجه به اینکه فضای مجازی فرصتی ارزشمند در نزدیکی ارتباطات و جابه‌جایی داده‌ها است و این فضا در کنار فرصت‌ها، تهدیدی را به دنبال دارد، کسانی هستند در پشت شبکه‌های اجتماعی اهداف شوم و منافع خود در تغییر سبک زندگی دنبال می‌کنند تا با تغییر تفکرها سبب ناهنجاری‌های اجتماعی شوند‌.
وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم با راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در ۸ کلانتری شهر کرمانشاه اقدام به اتصال دوربین‌های شهرداری و پلیس حوزه جغرافیای کردیم و تا پایان سال ۸۰ درصد کلانتری‌های شهر کرمانشاه به اتاق پایشگری تجهیز خواهند شد.
حاجیان پلیس را حافظ جان و مال و همچنین، حفظ دستاوردها و ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: پلیس هوشمند باید باهوش فردی و سازمانی با استفاده از تجهیزات هوشمند برای  رسیدن به اهداف خود تلاش کند.
حاجیان خاطرنشان کرد: روستاهای استان که فراوانی جرم دارند شناسایی و در ورودی و خروجی آن‌ها دوربین‌هایی نصب شده است و پایگاه ها به آن دسترسی دارند.
وی از تغییر مدل‌های کشف جرم در تیراندازی منجر به جرم و قتل، سرقت به عنف و سرقت مسلحانه با ورود پلیس تخصصی‌ها در استان گفت و افزود: طی ۶ ماهه گذشته از سال جاری ۵۲ درصد افزایش جرم داشتیم.
حاجیان با اشاره به اجرای پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌دار، خاطرنشان کرد: برای یکصد نفر از سارقین سابقه‌دار که چهار فقره سرقت به بالا دارند و به سرقت عادت دارند و شغل آن ها است پابند الکترونیک نصب شده که تا پایان سال به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه لباس یکصد مأمور پلیس به دوربین مجهز شده و پلیس از لباس‌های مجهز به دوربین در مأموریت‌های اصلی استفاده می‌کند، گفت: بیش از یکصد لباس پلیس مجهز به دوربین داریم که در تلاشیم که این آمار را به یک هزار لباس افزایش دهیم.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه، عنوان کرد: از ۲۸۰ میلیارد ریال پرونده کلاهبرداری در استان طی مدت مذکور ۱۰۵ میلیارد ریال به صاحبان آن بازگردانده شده است.
وی در ادامه افزود: با مجموعه اقدامات و طرح‌های اجرا شده طی ۶ ماهه نخست سال شاهد کاهش ۴۶ درصدی سرقت‌های منزل در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.
حاجیان یادآور شد: آمار سرقت‌های مهم در استان  طی ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه، عنوان کرد: از ۲۸۰ میلیارد ریال پرونده کلاهبرداری در استان طی مدت مذکور ۱۰۵ میلیارد ریال به صاحبان آن بازگردانده شده است.
وی با اشاره به کشف یک‌ تن و ۳۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از افزایش ۱۰ درصدی دستگیری خرده‌فروشان گفت: طی این مدت یک هزار و ۱۸۶ قبضه اسلحه غیرمجاز کشف شده است.
حاجیان تشریح کرد: طی نیمه اول سال  افزایش ۸۶۶ درصدی سوخت، رشد ۱۲ درصدی دستگیری سارقین مسلح، کاهش ۳۴ درصدی قاپ‌زنی و موبایل قاپی، کاهش۵۵ درصدی سرقت مغازه‌ها و کاهش هفت درصدی سرقت اتومبیل‌ها را داشتیم.
وی در ادامه گفت‌: پلیس خدمتگزار مردم است و بااقتدار با مجرمین و هر کسی که به آسایش و آرامش مردم خدشه وارد کند برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اقدامات پلیس در اربعین امسال خاطرنشان کرد: ۱۰ پاسگاه انتظامی با تجهیزات و امکانات خاص از ورودی تا خروجی استان و پایش گشت‌های هوایی راه اندازی شد که با مجموعه اقداماتی که انجام دادیم مرز خسروی به‌عنوان منظم‌ترین مرز کشور در اربعین امسال معرفی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.