اختصاص یک لاین به کالا‌های صادراتی استان در گمرک پرویزخان/ مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور است
30 مهر 1403 - 7:46
بازدید 11
2
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و برای راحت تر شدن کارها یک لاین به کالا‌های صادراتی استان در گمرک پرویزخان اختصاص داده شد.
نویسنده : فاطمه عباسی منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس سلیم ساسانی از کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق مرز رسمی پرویز خان انجام می شود، اظهار کرد: میزان ترانزیت مقصد از مرز رسمی پرویزخان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۴۳۸ میلیون و ۸۷۳ هزار دلار کالا به وزن ۳۶هزار تن و شامل اتومبیل مستعمل و نو، آرد، روغن موتور و کربنات کلسیم بوده است.

وی افزود: هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

ریس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: با پیگیری دادگستری استان و دادستانی قصرشیرین یک لاین اختصاصی برای عبور کالا‌های صادراتی کرمانشاه در گمرک پرویزخان اختصاص یافت همچنین این مصوبه در ۲۴ مهرماه امسال و پیرو برگزاری جلسات مستمر، همراهی دستگاه‌های مختلف و با موافقت دادگستری کرمانشاه صادر شده است.

وی با اشاره به هدف از راه‌اندازی این لاین  اختصاصی در گمرک پرویز خان، گفت: حمایت از بخش تولید و تجارت استان، تشویق فعالین اقتصادی، کمک به اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در کرمانشاه از مهمترین اهداف این کار بوده  است.

سلیم ساسانی خاطر نشان کرد: با اختصاص یک لاین به کالاهای صادراتی در کاهش زمان و هزینه صادرات کالا‌های تولیدی استان تاثیر بسزایی دارد  و از همین رو مزیت رقابتی تولیدات کرمانشاه را افزایش می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه افزود: مرز پرویزخان به طور معمول بیشترین حجم صادرات را بین مرز‌های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده و دروازه ورود استان به بخش اقلیم عراق است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.