موافقت وزیر با توسعه میادین نفتی چنگوله و آذر
01 آبان 1403 - 11:50
بازدید 8
0
نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت بر لزوم اجرایی شدن قرارداد توسعه میادین نفتی چنگوله و آذر که در دولت قبلی امضا و ابلاغ نشده بود تأکید کردند و وزیر نفت نیز با امضای این پروژه‌ها موافقت کرد.
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

به گزارش گفتمان: فریدون همتی در خصوص موضوعات مطرح شده در نشست با وزیر نفت اظهار کرد: از دیگر نتایج این جلسه اعلام آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری در نصب تجهیزات بالادستی و سرچاهی تنگ بیجار بود.

وی گفت: در این دیدار همچنین تأمین مالی برای تسریع در تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز، رفع محدودیت در تأمین خوراک پتروشیمی ایلام، تسریع در توسعه میادین گازی بانکول و باباقیر و صدور مجوز تخصیص اعتبار ارزی و ریالی برای آغاز عملیات پتروشیمی دهلران و پروژه NGL و سایر میادین نفتی مناطق دهلران و کبیرکوه و نیز تامین اعتبار برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی دهلران و تعیین تکلیف میدان گازی سمند آبدانان مورد توافق قرار گرفت.

همتی بیان کرد: نمایندگان استان همچنین خواستار سرمایه‌گذاری در تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام به منظور تامین آب پالایشگاه گاز و پتروشیمی و آزادسازی چاه‌های کشاورزی شهرستان ایوان و آب سد گلال بودند.

بیشتر بخوانید:
طرح توسعه میدان نفتی چنگوله تا ۶ ماه آینده آغاز می شود/ تکمیل ۱۸ طرح نیمه تمام کشاورزی ایلام تا پایان سال ۱۴۰۱
تصویب طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با اخذ مجوز از شورای اقتصاد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.