استان ها
| 4 سال قبل

ابتلای جوانان به کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: گزارش‌های موجود حاکی از آن است که افراد دارای ۱۶ تا ۴۵ سال در هفته‌های اخیر بیشترین ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گفتمان زاگرس: سید راشد جزایری افزود: با توجه به رشد فزاینده تعداد بیماران سرپایی در استان، بیشترین تعداد این بیماران را جوانان تشکیل داده‌اند که به ۲ دلیل کتمان بیماری و بی‌توجهی به روش‌های مراقبتی خود را در شرایط سخت قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بی‌توجهی برخی از بیماران به قرنطینه خانگی نیز از دیگر چالش‌های موجود است به طوری که با وجود برنامه‌های آموزشی مستمر از رسانه‌ها، اما همچنان برخی افراد نسبت به این توصیه‌ها بی‌توجه بوده و بستگان درجه یک و ۲ خود را به این ویروس مبتلا می‌کنند.

جزایری خاطرنشان کرد: کمتر از یک درصد مبتلایان کودکان زیر پنج سال هستند، ۲.۱ درصد بین سنین پنج تا ۱۶ سال و بیش از ۵۰ درصد مبتلایان در رده سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال سن هستند و ۸۰ درصد جانباختگان ناشی از این ویروس در استان نیز بالای ۶۰ سال سن داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه میزان استفاده همگانی از ماسک در استان را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که رعایت دیگر موارد از جمله دوری از تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی، کاهش هفت درصدی داشته که می‌طلبد مردم در این خصوص نیز اهتمام لازم را به کار گیرند.

وی در ادامه از تداوم نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد و گفت: تاکنون پروتکل‌های بهداشتی در ۶۹ درصد مدارس استان اجرا شده که در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت یکسانی است.

جزایری تصریح کرد: در این میان در برخی شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شده و در برخی شهرستان‌ها به سبب کمبود امکانات از متوسط استانی کمتر بوده است.

وی ادامه داد: نبود مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی، نبود محلول‌های ضدعفونی کننده در مدرسه، تکمیل نکردن فرم خوداظهاری و بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی از جمله مواردی است که در گزارش کارشناسان بهداشت به آن اشاره شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

ایرنا