به کزارش گفتمان: با اینکه کارهای عمرانی این تونل اکثرا انجام شده و پیمانکاران در حال انتقال کارگاه هستند ولیکن مهمترین عوامل تردد ایمن یعنی بخش عمده ای از روشنایی(نور)، هواکش (جت فن ها)، گاردریل حفاظتی و ایضا تقاطع غیر همسطح از دو طرف باقی مانده که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی با طلب پیمانکاران جمعا مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه نیازمند است تا این پروژه عظیم تکمیل و تحویل راهداری شود.
مسدودی دو ماهه تونل به منظور رفع نواقص نتوانست راهگشا شود چرا که عملا کاری صورت نگرفت و نشان داد که بی مایه فطیر است و در سایه نبود اعتبار لازم ابن پروژه تکمیل نخواهد شد.
اما اینکه تامین و تزریق این حجم اعتبار چگونه، چه وقت و توسط چه کسی انجام و پروژه تکمیل و افتتاح رسمی خواهد شد سوالی است که همگان منتظر پاسخ آن هستند.
این را باید اضافه کرد که این پروژه از زمان آغاز به کار تاکنون فراز و فرودهایی داشته و گاها پروژه در حالت معلق و گاهی سرعت پیشرفت کار معقول بوده که نشات گرفته از تاثیر نمایندگان ادوار در جهت تامین منابع و همچنین رغبت و تلاش برخی استانداران و دولتها بوده است.
و اما یک نکته امیدوار کننده اینکه رییس جمهور محترم سفرهای استانی خود را از مناطق محروم و کم برخوردار شروع کرده و استان ایلام نیز پتانسیل میزبانی اولین سفرهای استانی رییس جمهور را دارا و تکمیل و مهیای این طرح عظیم جهت افتتاح بهترین بهانه برای سفر رییس جمهور می باشد. بنابراین استاندار محترم و نماینده شریف حوزه انتخابیه بایستی هر چه سریعتر اعتبارات لازم جهت تکمیل و به سرانجام رسیدن این تونل که نقش مهمی در کاهش مسافت، هزینه و انرژی بین جاده ای دارد و همچنین کریدوری مهم برای ارتباط شمال، مرکز و غرب کشور به جنوب کشور و ایضا کشور عراق می باشد فراهم کنند.
بیشتر بخوانید: |
بازگشایی تونل کبیرکوه شروعی تازه برای راه سازی در آبدانان |
پس لرزه های تونل کبیرکوه، عیب ها عیان شد |
ثبت دیدگاه