اطلاعیه ها

درویش در پاسخ به زنوزی: اگر در پرونده بیرانوند حق با شماست، پس چرا به‌دنبال مصالحه هستید؟ / به مهدی ترابی بگویید در صفحه خود بنویسید که به چه باشگاهی علاقه داری؟ صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه تصویب برنامه پیشرفت شهرستان‌های استان کرمانشاه و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استاندار ایلام: استقرار ارتش در ایلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است زیدآبادی: لایحۀ «مقابله با نشر محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» ارزش نقد کردن ندارد؛ حتی مرورش هم عذاب‌آور است / رئیس‌جمهور با امضای این لایجه در جهتی حرکت کرده که خلاف تمام سخنان و وعده‌هایش به شمار می‌رود؛ وظیفۀ اوست که این لکه را از دامن خود پاک کند مبارزه با مواد مخدر نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها است/ ضرورت راه‌اندازی مرکز ماده ( ۱۶) در مرکز استان افزایش تلفات گازگرفتگی در کرمانشاه؛ مرگ ۴ نفر در سه‌ماهه نخست سال۱۴۰۴ تعطیلی؛ راهکار همیشگی مسئولان در مواجهه با ناکارآمدی ها ۵۹ هزار تن گندم در کرمانشاه خریداری شد ۱۲۰ کیلومتر از مسیرهای تردد زائران اربعین در ملایر خط کشی شد

راه‌اندازی خط ویژه بی‌آرتی در اهواز، گامی مهم در توسعه حمل و نقل همگانی
14 آذر 1403 - 13:30
بازدید 172
16
شهردار اهواز، در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شهری اهواز بیان کرد: "در دو ماه آینده خط اختصاصی بی‌آرتی در اهواز به بهره‌برداری خواهد رسید. این اقدام دگرگونی قابل توجهی در حمل و نقل همگانی ایجاد کرده و عرضه خدمات باکیفیت به شهروندان اهوازی را به همراه خواهد داشت."
نویسنده : فاطمه عباسی منبع : تابناک خوزستان
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: رضا امینی، شهردار اهواز، امروز دوشنبه ۱۲ آذر در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شهری اهواز بیان کرد: “در دو ماه آینده خط اختصاصی بی‌آرتی در اهواز به بهره‌برداری خواهد رسید. این اقدام دگرگونی قابل توجهی در حمل و نقل همگانی ایجاد کرده و عرضه خدمات باکیفیت به شهروندان اهوازی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری حمل و نقل شهری اهواز از دیرباز افزود:”مسافران برای جابجایی از شرق به غرب و برعکس، غالباً پس از تعویض خط، حدود ۲۰ دقیقه باید پیاده‌روی کنند. بخش زیادی از اتوبوس‌ها نیز در شرق و غرب مسافت زیادی را به صورت موازی طی می‌کنند که این مسئله مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: “برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا مسافران از سه خط اصلی از مرکز شهر سوار اتوبوس‌ها شده و به سمت مناطق بروند. یک خط ویژه از محور آیت‌الله بهبهانی – سلمان فارسی – میدان ساعت تا بلوار کارگر و گلستان پیش‌بینی شده و دو خط ویژه نیز به سمت میدان شهدا تا انتهای خیابان شریعتی عملیاتی خواهد شد.

شهردار اهواز ادامه داد: “در چنین شرایطی نیاز است سیستم همگانی ایجاد کنیم و سرعت جابجایی مسافران را افزایش دهیم. پشت چراغ مسیر اتوبوس بدون تردد باشد که با یک خط بی‌آرتی این مشکلات تردد برطرف می‌شود.

امینی اضافه کرد: “همچنین یک خط ویژه از سمت کیانپارس تا میدان بسیج پیش‌بینی شده و در ضلع شرقی نیز خطوطی راه‌اندازی خواهد شد که تاکنون وجود نداشته است.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: “راه‌اندازی خط بی‌آرتی باعث انتقال سریع شهروندان و توسعه حمل و نقل همگانی می‌شود و سطح سکوها نیز با اتوبوس هم‌تراز است. در ایستگاه‌های پر ازدحام نیز تعداد اتوبوس بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: “قرارداد اولیه این پروژه حدود ۱۲ میلیارد تومان از پایانه شهید بندر خواهد بود و با تأمین اوراق مشارکت و تزریق اعتبارات لازم جهت خرید ناوگان بی‌آرتی، تا دو ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و ایستگاه‌های بین‌راهی نیز هدف‌گذاری شده است.

گفتنی است بر اساس این قرارداد، خط یک اتوبوس از میدان شهید بندر (چهار شیر) آغاز می‌شود و با گذر از خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) می‌رود. همچنین در این مسیر حدود ۲۷ ایستگاه بین‌راهی با سازه‌های خاص و بزرگ مشخص شده و قرارداد ساخت این ایستگاه‌ها نیز منعقد شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.