پرونده باز مسکن‌های مهر در شهرکرد/ گزارشات مسؤولان با گلایه‌های مردمی همخوانی ندارد
25 شهریور 1399 - 13:50
بازدید 148
3

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام واگذاری مسکن مهر در استان، گفت: پایان سال ۹۷ با پایان مرحله پایانی در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به صاحبان آن واگذار شد. به گزارش گفتمان زاگرس:پروژه مسکن مهر یکی از راهکارهای دولت نهم و […]

پ
پ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام واگذاری مسکن مهر در استان، گفت: پایان سال ۹۷ با پایان مرحله پایانی در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به صاحبان آن واگذار شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:پروژه مسکن مهر یکی از راهکارهای دولت نهم و دهم برای باز کردن گره چندین ساله مسکن بود.

در چهارمحال و بختیاری نیز این طرح ابتدا در شهرکرد، بروجن، لردگان و سپس سایر شهرستان‌ها و در نهایت در برخی از شهرها مانند فرخشهر و فرادنبه و … هم کلید خورد.

واگذاری زمین، ارائه خدمات شهری مانند رساندن آب و فاضلاب و …، ساخت مسجد و مدرسه و کلانتری و سایر خدمات آغاز شد.

حدود ۲۲ هزار واحد مسکن مهر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تحویل شد

بر اساس اظهار نظر مسؤولان چهارمحال و بختیاری تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ مورد از این واحدها در دولت دهم به متقاضیان تحویل داده شد و بیش از ۲۲ هزار واحد دیگر با پیشرفت‌های فیزیکی متغیر در دولت بعدی تحویل داده شده است.

بر اساس اظهارات مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، این استان در سال‌های ۱۳۹۳ تا نیمه نخست ۱۳۹۵ رتبه نخست مسکن مهر کشور را به خود اختصاص داده که این رتبه در نیمه دوم سال ۹۶ به مقام دوم ملی رسیده است.

در زیر اظهارات معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری را می‌خوانید؛

تمام واحدهای مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری به صاحبان آن تحویل شده است

ابراهیم علیرضایی با اشاره به اتمام واگذاری مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری، گفت: پایان سال ۹۷ با پایان مرحله پایانی در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به صاحبان آن واگذار شد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: در برخی از مجتمع‌های مسکن مهر مشکل آسانسور وجود داشت که با انجام پیگیری‌های این موضوع حل شد.

وی عنوان کرد: همچنین برای یک مجتمع مسکن مهر ۳۰ واحدی واقع در شهرکرد مشکل سند وجود داشت که در حال حاضر رفع شده و اقدامات لازم جهت واگذاری به صاحبان آن در دست اقدام است.

علیرضایی اضافه کرد: ناگفته نماند اقداماتی مانند محوطه‌سازی، پیاده‌روسازی، جدول و جوی‌کشی و آسفالت برای مسکن‌های مهر در دست انجام و هنوز در برخی از مناطق به پایان نرسیده است.

تا مسکن و شهرسازی تحویل ندهد شهرداری خدمات ارائه نمی‌دهد

حمیدرضا ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: شیوه ساخت و آماده سازی منازل مسکن مهر مربوط به راه و شهرسازی است.

مدیر طرح و توسعه شهرداری شهرکرد ادامه داد: راه و شهرسازی هنوز منطقه مسکن مهر را تحویل شهرداری نداده است و تا تحویل صورت نگیرد بحث ایجاد فضای سبز و رفع مشکلات شهری این منطقه بر عهده شهرداری نیست.

اکنون ده‌ها هزار نفر در این مسکن‌های مهر سکونت دارند ولی چون راه و شهرسازی پروژه را تحویل نداده شهرداری‌ها به مردم خدماتی ارائه نمی‌دهد!

این نکته را باید توجه کرد که اکنون ده‌ها هزار نفر در این مسکن‌های مهر در استان سکونت پیدا کرده‌اند ولی چون راه و شهرسازی پروژه را تحویل نداده شهرداری‌ها به مردم خدمات قابل قبولی ارائه نمی‌دهند و همین موضوع زندگی را برای ساکنان این مناطق بسیار دشوار کرده است!

کمیته‌ای که نتوانست رضایت مردمی را جلب کند

بعد از وجود آمدن مشکلات عدیده، در خصوص واگذاری مسکن‌های مهر و نداشتن بسیاری از امکانات رفاهی و خدمات شهری و اختلاف نظرهای جدی بین شهرداری‌ها و اداره‌های شهرستانی مسکن و  شهرسازی کمیته‌ای زیر نظر دفتر فنی استانداری در سال ۹۱ تشکیل شد.

مدیرکل وقت دفتر فنی استانداری در این خصوص گفت: اعضای این کمیته مشخص شده و این کمیته وظیفه رسیدگی به مشکلات مسکن مهر استان را بر عهده خواهد داشت.

امانی خاطرنشان کرد: تصمیمات این کمیته برای رفع مشکلات مسکن مهر لازم‌الاجرا است و امیدوارم این کمیته مسیر به نتیجه رساندن مسکن مهر این استان را هموارتر از قبل کند.

اکنون که بیش از یک دهه است که از تصمیم اجرای این طرح گذشته و قریب به هفت سال است که از عمر دولت فعلی می‌گذرد به میان ساکنان مسکن‌های مهر رفتیم تا درد و دل آنان را بعد از یک دهه انتظار برای صاحب خانه شدن بشنویم:

عدم دسترسی مناسب به شهر و فاصله زیاد این منطقه تا شهرها، عدم ارائه برخی از خدمات شهری مانند جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها، نبود هیچ گونه فضای سبز، پارک و بوستان، جدول کشی نامناسب و غیر فنی، نیمه کاره ماندن برخی از پروژه‌های عمرانی مانند خاکی بودن معابر و …، نقص‌های فنی در ساخت ساختمان‌ها و تحویل ناقص به متقاضیان و دید داشتن منازل به یکدیگر از جمله مشکلات مردم در این منظقه است.

امید است با تعامل و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی، تقویت نظارت دستگاه‌های مربوطه و پیگیری بیشتر مدیریت ارشد استان مشکلات مردم در مسکن‌های مهر فارغ از نگاه آماری و سیاسی حل شوند.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.