راه اندازی مترو اهواز ۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
01 بهمن 1403 - 17:30
بازدید 25
2
رئیس شورای شهر اهواز رییس شورای شهر اهواز گفت: متروی اهواز نیاز به ۱۷ همت اعتبار دارد که ۸.۵ همت آن توسط شهرداری و ۸.۵ همت توسط دولت تأمین می‌شود. فاز اول آن از فرودگاه تا مصلی و فاز دوم از مصلی تا دانشگاه شهید چمران خواهد بود.
نویسنده : فاطمه عباسی منبع : تابناک خوزستان
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: محمد مهدی مطیعی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز، در نشست خبری امروز در حضور اصحاب رسانه در خصوص حق آلایندگی اظهار داشت : پرداخت حق آلایندگی موضوع جدیدی نیست و طی چهارسال گذشته مبالغ زیادی بابت این موضوع به شهرداری پرداخت شده است.

مطیعی به چالش‌های موجود در تعیین اولویت‌های هزینه‌کرد این مبالغ اشاره و اظهار داشت: اختلاف نظرها بین شورا و مدیریت شهری در گذشته باعث بروز مشکلاتی شده بود که تلاش کردیم مسیر را به سمت توسعه شهر سوق دهیم.

وی تأکید کرد: از زمان حضور در کسوت ریاست در شورا، پیگیر ریز هزینه‌کرد حق آلایندگی بوده و بر اساس تشخیص اولویت‌ها عمل شده است.

وی افزود: شهرداری اهواز مساحتی را که قانونگذار برای احداث کمربند سبز مشخص کرده بوده را ایجاد کرده است و سایر دستگاه‌های متولی نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.

اهمیت ایجاد کمربند سبز در اهواز مطیعی همچنین تأکید کرد : کمربند سبز یکی از مسائل مهم در حوزه فضای سبز است که از آن غفلت شده است.

ایجاد کمربند سبز می‌تواند به کاهش اثرات عدم توسعه نامتوازن شهر کمک کند.

مساحت‌های تعیین‌شده برای ایجاد کمربند سبز مطیعی با اشاره به تکالیف قانون برای سایر دستگاه‌ها در بخش ایجاد فضای سبز اظهار داشت: مجموع کل مساحت کمربند سبز ۷۲۰۰ هکتار می‌باشد.

ریس شورای شهر تأکید کرد:مجموعه شهرداری اهواز ۱۲۰۰ هکتار احداث کمربند سبز را انجام داده است، از جمله ۹۵۰ هکتاری که در ادوار گذشته انجام شده بود و ۲۰۰ هکتاری که به دلیل سیل از بین رفته بود و امروز عملیات واکاریش انجام گرفته و قرارداد ۲۵۰ هکتار باقیمانده نیز وارد فاز اجرا شده است.

راه‌اندازی ۲۴ ماهه متروی اهواز مطیعی در خصوص وضعیت متروی اهواز گفت: متروی اهواز نیاز به ۱۷ همت اعتبار دارد که ۸.۵ همت آن توسط شهرداری و ۸.۵ همت توسط دولت تأمین می‌شود.

ایشان بیان داشت :  فاز اول آن از فرودگاه تا مصلی و فاز دوم از مصلی تا دانشگاه شهید چمران خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر اعتبارات به موقع و مناسب تأمین شوند، زمان لازم برای راه‌اندازی فاز اول ۲۴ ماه خواهد بود.

اعتبارات و اولویت ها، علت کندی پروژه ها وی به کندی پروژه‌ها در این شهر اشاره کرد و گفت: این ایراد کاملاً وارد است که این مسئله را از دو وجه می‌توان بررسی کرد.

وی تأکید کرد: مصوبات قانونی باید مورد واکاوی و توجه قرار گیرند تا بتوان از آن‌ها به صورت منطقه‌ای و شهری استفاده کرد.

مطیعی در ادامه افزود : وجه اول این است که پروژه‌ها در اهواز با اشراف بر قوانین ملی و ذیل ردیف‌های بودجه‌ای اعتبارات ملی پیش نمی‌روند که ضعف مسئولان در این زمینه ضعف عملکردی نیست بلکه ضعف توجه است.

به گفته وی، یکی از دلایل اصلی کندی پروژه‌ها بحث اعتبارات است. وجه دوم به تعیین اولویت‌ها مربوط می‌شود. وی گفت: شهرداری اهواز در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار نمره بدی دارد که نمی‌تواند دستاورد شاخصی را که قابل ارائه به رسانه‌ها باشد، یاد کند.

مطیعی در پابان گفت : قدم‌هایی برداشته شده است، اما هنوز قابل ارائه نیست برای سرمایه‌گذاری باید پیوست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لحاظ شود. یکی از اقدامات سال اول این بوده که به سرمایه‌گذاران اعلام کردیم که بیایند، اما هیچ کسی نیامده که پیشنهادی با همه این پیوست‌ها ارائه دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.