استاندار کردستان: بیمارستان شفا قطب درمانی منطقه می‌شود
27 شهریور 1399 - 7:36
بازدید 131
6

 استاندار کردستان گفت: بیمارستان شفا در شهرستان سقز برای مردم این استان و همچنین استان‌های همجوار مفید و ارزشمند است و در آینده نزدیک این مرکز درمانی مجهز به قطب درمانی منطقه تبدیل خواهد شد. به گزارش گفتمان زاگرس، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این بیمارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بیمارستان شفا […]

پ
پ

 استاندار کردستان گفت: بیمارستان شفا در شهرستان سقز برای مردم این استان و همچنین استان‌های همجوار مفید و ارزشمند است و در آینده نزدیک این مرکز درمانی مجهز به قطب درمانی منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش گفتمان زاگرس، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این بیمارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بیمارستان شفا امروز بصورت رسمی توسط رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس با تجهیزات کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد:‌ عملیات ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا در شهرستان سقز از سال ۸۷ شروع شد و  با تزریق اعتبار امروز به بهره‌برداری خواهد رسید البته هدف ما در استان کردستان افزایش خدمات بهداشتی و درمانی است و افتتاح این بیمارستان در این ارتباط بسیار حائز اهمیت است.

بیمارستان شفا سقز برای اقایم کردستان هم مفید است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا خدمات بهداشتی و درمانی خوبی را به مردم استان‌های همجوار و منطقه ارایه می‌کند.

دکتر فرزین رضاعی با اشاره به اینک چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی کردستان توسعه خدمات درمانی است، افزود: این بیمارستان یکی از مراکز توریسم درمانی منطقه خواهد شد و برای اقلیم کردستان هم حائز اهمیت است و می تواند در خدمات رسانی به مردم اقلیم کردستان کمک کند.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر ۱.۷ است که با راه اندازی این بیمارستان به میانگین کشوری می‌رسیم.

رضاعی با بیان اینکه بخش جراحی مغز و اعصاب با کمک وزارت بهداشت و درمان در این بیمارستان راه اندازی می شود، یادآور شد: با راه اندازی بیمارستان شفا سقز، ۱۰ تخت آی سی یو به کادر درمانی شهرستان سقز اضافه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفای سقز به اقتصاد این منطقه نیز کمک می‌کند.

بیمارستان شفا دارای ۲۳۵ تخت بیمارستانی در زمینی به مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۶ هزار و ۴۵۰ مترمربع ساخته شده است. برای این بیمارستان تازه تاسیس، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ابنیه ساختمان و ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی آن هزینه شده است.

بخش های فعال بیمارستان شفا سقز شامل، داخلی، جراحی عمومی، جراحی مینور، چشم، گوش، حلق و بینی، کودکان، اورولوژی، اورتوپدی، آی سی یو، سی تی اسکن، اورژانس، پاراکلینیک، آزمایشگاه اندوسکوپی و داروخانه شبانه روزی است.

این بیمارستان سومین بیمارستان شهرستان سقز و دارای بالگرد اورژانسی برای انتقال و اعزام بیماران بدحال است. سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.